Operation storstädning....

...började imorse. Klockan ringde redan vid sju. Inte för att vi skulle städa utan för att väcka Stefan som skulle på folkrace i Töcksfors. Skönt dock att vara uppe i tid för idag var det dags att röja garaget och åka till tippen. Herregud va myckjet dret vi alltid har!!! Den här gången var det ganska mycket grejer som Peter hade plockat ut ur lägenheten i Moss men även en massa papp och trasiga grejer från vårt hushåll. Två kärror hann vi med men jag misstänker att jag kommer att köra några vändor till med smågrejer under veckan som kommer när jag börjar röja rum för rum.


Som jag har bloggat om förut så älskar Lina att åka till tippen och speciellt att kasta glasburkar i den stooora högen. Förståeligt för det tycker jag med...


Kolla in stilen! Angelina är faktiskt en jäkel på att kasta. Tar i ifrån tårna...

Så himla gött att bli kvitt allt skräp. Känns befriande på något vis och man mår riktigt bra efteråt. I bara farten så stuvade jag Volvon full och åkte och pantade flaskor efteråt...


Provade något nytt till middag idag. Ett rent LCHF-recept som var väldans gött men också väääldigt mäktigt. Ni kommer att förstå varför när ni ser receptet.....

Festlig ädel-filé

5-6 portioner

Ingridienser; Smör, 1 vitlöksklyfta, 1 fläskfilé, 1 paket bacon, 1 burk creme fraiche (2 dl), 3 dl vispgrädde, Buljongtärning/fond/soya, 1 Kvibille ädelost, broccoli

1. Lägg ett par nävar tinad broccoli en ungsform.
2. Stek vitlöken i smör och lägg i formen
3. Putsa filén och skär i skivor. Krydda efter smak.
4. Stek filén tills den är helt klar och lägg ner i formen.
5. Strimla baconet och stek den. Lägg den över det andra i formen. Spara dock fettet i stekpannan.
6. Rör ner creme fraichen och grädden i stekflottet. Tillsätt en skvätt fond eller annan smaksättning samt smula ner hela ädelosten. Låt såsen koka ihop ett par minuter. Häll sedan såsen över det andra i formen.
7. Riv lite ost på toppen
8. Gratinera på 225 grader tills osten har fått lite färg.
Servera med valfritt tillbehör.


På eftermiddag kom Tommy med förslaget att vi skulle ta en golfrunda och då blev jag såhär glad. Har inte spelat golf på en och en halv månad....Underbart att få lite frisk luft!!! Det var faktiskt inte alls så kallt som jag trodde. Spelet var väl sådär men jag hade inte väntat något annat heller. Nu fick jag både frisk luft och en rejäl dos motion idag också...


Inte många som spelar golf en lördagkväll i oktober...Faktum är att vi var helt ensamma på hela banan...som var jättefin by the way. Vidhåller att hösten är bästa tiden att spela golf. Synd bara att jag inte har hunnit med det så mycket i år...


Efter den minst sagt mäktiga middagen så blir det ingen mer mat för mig idag. Jag unnar mig lite lördagsgodis istället. Mörk choklad förstås och idag provade jag denna sort. Väldigt god den med men jag gillar hallonsmaken bättre...

Nu är det slutfejat för idag tror jag. Nya tag imorgon. Vet inte riktigt var jag ska börja men det löser sig nog...
Peter är på poker och ungarna tittar på film så nu har lördagslugnet sänkt sig...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback