Städning pågår...

Vaknade i hyfsad tid idag (tack vare Lina förstås) och det känns alltid gött på en söndag och speciellt när man ska storstäda.
Satte igång att rota ordning i tvättstugan där det har sett ut som h-vete alldeles för länge nu. Slängde bort en hel svart sopsäck med skräp och uppe på varmvattensberedaren låg det väl ett flera centimeter tjockt lager med damm. Bläää! Sen blev det att rusa upp till kontoret för Peter hittade inte sitt inloggningskort till banken. Om tvättstugan är rotigt så är det ingenting mot kontoret...
Som tur var så tog Peter tag i den delen så jag kunde fortsätta med tvättstugan... Han fick görbra ordning på det hela efter lite ommöblering. En hel säck med skit blev det där också.

Hann även med att få undan lite tvätt (blir enorma mängder nu när jag tränar så mycket) och plocka ut lite kläder som ska till brorsan och Jessica. Började plocka undan i förrådet och kollade efter vinterkläder till Lina i mina "begagnat"-lådor.

På eftermiddagen var det dags för gympa ute i Sellre igen. Åsa körde och Ulrika följde också med idag. Kul! Denna gången var ventilationen igång och vilken skillnad! Under förra passet höll jag på att förgås och orkade ingenting. Idag kändes hela kroppen så lätt så lätt och det blev ett härligt pass i mitt tycke...

När jag kom hem så tog jag och Lina ett härligt bad och sedan åt vi kvällsmat inne på hennes rum. Angelina är verkligen inne i en härlig period just nu. Fantasin går på högvarv och det är så roligt att lyssna på henne när hon stuffar runt och leker och pratar med sig själv och påhittade personer. När hon cyklar så ska hon åka till Töcksfors och handla. Inne i förrådet där dynorna från båten ligger är hennes skepp och så vidare.... Märkte en stor skillnad förut när vi lekte med dockskåpet och hon utan problem kunde föra långa konversationer med mig på låtsas. Förut har hon mest lekt med dockorna utan att säga någonting...


Innan hon skulle sova var det dock inte så muntert för hon trampade in något i hälen och när jag plockade fram pincetten så blev hon hysterisk. Har en känsla av att jag får plocka bort vad det nu är när hon sover. Somnade gjorde hon också supersnabbt. Vi skulle gå och borsta tänderna och det ville hon INTE och sedan var jag inte snabb nog för hon bara vände sig om och tvärsomnade! På typ två sekunder!

Läste ut den förra boken igår så nu ska jag börja på "Hypnotisören" som jag har lånat av A-M. Den ska tydligen vara omöjligt att lägga ifrån sig så det kanske blir åter en sen kväll/natt....

Imorgon börjar min semester på riktigt och då ska jag fortsätta att röja på undervåningen....


Kommentarer
Postat av: Neta

Jag har precis läst ut Hypnositören, men jag tyckte att den var fruktansvärt läskig...uuhh =)))

2010-10-06 @ 23:16:44
URL: http://www.jakthulder.blogspot.com
Postat av: Tessan

Jag har inte hunnit så långt än så jag har inte kommit till det läskiga än :)))

2010-10-07 @ 23:17:47
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback