Kortvågig igen...

...ja så skrev jag på Facebook i eftermiddag och det har stämt in ganska bra på denna dag men nu var det ju KORTHÅRIG det skulle stå. Har fortsatta problem att stava rätt med min Iphone eftersom den ändrar mina ord hela tiden utan att jag märker det innan jag postar...jaja...

Jag har i alla fall klippt mig och denna gången blev det inte hos varken M. eller M. som båda går hemma och väntar på att bebisarna ska titta ut. Denna gången fick det bli hos Eleonor på Salong 8 och jag är jättenöjd. Det brukar jag bli. Det finns många bra frisörer i det här samhället. Förr så var jag hos olika nästan varje gång jag klippte mig så jag har testat det mesta. Nuförtiden är jag lite mera bekväm utav mig....


Förebild...


Efterbild...Lägg märke till den gigantiska finnen jag har!!! Efterverkningar av helgens härjningar antar jag...Dessutom börjar jag bli sådär torr i huden nedanför näsan och runt munnen som jag alltid blir på hösten/vintern och jag HATAR det!!! Har provat att smörja med det mesta men ingenting funkar. Tips någon som är aningens mer bevandrad än jag i ämnet???

Imorse så kom jag till jobbet och kände mig helt död i kroppen. Anledning? Jo jag hade varken fått nikotin, koffein eller frukost i kroppen. Jag köpte nämligen en ny snus igår men helt plötsligt var den spårlöst borta! Jag letade igenom hela huset men kunde inte hitta den. Gav upp till slut och tänkta att va fan jag får köpa en ny innan jobbet imorgon. Det var lätt att säga i går kväll men en helt annan sak imorse. Jag var uppe i god tid men eftersom jag ALLID startar min dag med snus (om jag inte är bakfull) så blev det helt fel. Jag påbörjade således en ny sökarrunda över hela huset med en enorm nikotinbegärhets, vilket resulterade i noll och intet. Därför hann jag inte varken att äta frukost eller dricka kaffe innan jag var tvungen att åka....Är man beroende så är man. Hemskt egentligen! Ibland kan jag gå utan snus i flera timmar (typ om jag har glömt snusen hemma under golftävling...händer rätt så ofta) men när jag VET att den ska finnas någonstans så sätter det sig på hjärnan....

Mycket politik pratades det på jobbet idag och det är ju inte så konstigt med tanke på alla turer som sker inom Årjängspolitiken för tillfället. Det ska rivas hus och byggas nytt och göras om och göras rätt, Kjell Eriksson misstänks för jäv och det senaste jag läser nu är att Thorleif Åhs har hoppat av från moderaternas lista. Herregud vad mycket dramatik och känslor hela tiden!
Personligen är jag så jävla trött på hela den här härvan med torget så jag vill spy! Hur många år ska det diskuteras, vändas ut och in och granskas? Jag har varit mätt på den diskussionen sedan länge och rejält trött på att höra från folk som besöker Årjäng och säger "men HUR kunde de göra såhär?" och trust me, den kommentaren får vi som jobbar på cafét höra flera gånger i veckan år ut och år in. Trött, trött, trött på det för jag kan inte svara på det heller....jag har ingen aning hur det blev såhär utan kan bara konstatera att det blev helt jävla fel och det känns som om hur man än gör i fortsättningen så kommer folk aldrig att bli nöjda.
Jag kan hålla med om att det gamla torget var bra mycket finare och gemytligare än den där klumpen som står där nu men vad jag kommer ihåg (och jag har haft rätt så bra utsikt) så var inte det gamla torget så himla välbesökt mer än någon enstaka gång på sommaren. Du saknar inte det du har förrän det är borta liksom...

I frågan om Kjell Eriksson har suttit på två stolar ska jag inte uttala mig värst mycket för det har jag ingen som helst kunskap om men oavsett om han har gjort detta så tror jag inte att han har gjort det för egen vinnings skull...Jag tror nog mest att ivern över att satsa stort blev just det...för stor, samtidigt som lågkonjukturen kom krypande.
Däremot förstår jag inte riktigt vitsen med att flytta biblioteket till de nya affärslokalerna. Gör man det så låser man ju upp lokalerna för en ganska ansenlig tid och då kommer det ju definitivt inte några företag att ha möjlighet att etablera sig där. Efter lågkonjuktur följer oftast högkonjuktur och vem vet hur det ser ut om fem år?
När jag började på cafét till exempel (2001) så var det tomt och ödsligt i lokalerna på Storgatan. Något år senare så fanns det affärer överallt och nu nio år efteråt så är det återigen lokaler som gapar tomma. Det går upp och ned det där. Ligger inte biblioteket ganska så bra till som det redan gör eller?

När det gäller Thorleif så diskuterade vi det faktiskt också idag (innan jag visste att han hade hoppat av) av anledning att vi hade sett affischer i Årjäng där det stod "en röst på Moderaterna är en röst på Thorleif Åhs" och jag är ganska så säker på att denna affisch inte var uppsatt i syfte att göra Thorleif gott utan syftade på händelsen som skapade sånt rabalder för en tid sedan. När jag såg den så fick jag bara sådan lust att slita ned den för det är så oerhört lågt att gå till sådana personangrepp. Den som satte upp affischerna borde skämmas skallen av sig!!!

Ja herregud vad jag hetsar upp mig men det är faktiskt ganska spännande det där med politik...

Nu ska jag gå och lägga mig med en bra bok....

Gonatt


Kommentarer
Postat av: Mattiasfreya

Cool site. Very beautifull , good dizzying . Im glad for you.

2011-03-03 @ 13:11:02
URL: http://mattiasfreya.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback