Streptokocker is in da house...

Eftersom Stefan inte var ett endaste dugg bättre idag (plus att han pratar som om han har gröt i halsen) så ringde jag ned till vårdcentralen och frågade om vi kunde komma och ta halsprov. Egentligen ska det gå tre dagar innan man gör det men eftersom han har haft halsfluss lite titt som tätt så fick vi komma.


Var tvungen att fota den här vågen. Trodde knappt att sådana existerade längre...


Stefan väntar på sköterskan och han mår inte så bra...

Efter ett snabbt halsprov så konstaterades det att jorå visst, han hade streptokocker samt att sköterskan sa att han var så svullen att vi var tvungna att hålla noga koll på halsen så det inte skulle tättna helt. Usch vad hemskt! Vet ju precis hur det är och det är inte det minsta kul vill jag lova...
Nu måste han vara hemma i två dagar till ifrån skolan eftersom han fortfarande smittar men förhoppningsvis piggnar han på sig fram mâtenshälja...

Stefan får prova A-M:s vetekudde och titta vad gött han tyckte det var!!! Stackarn får knappt i sig någon mat utan lever just nu på Pucko och isglass...

Jag min lilla virrpanna åkte och handlade efter jobbet och när jag stod i kassan så gjorde jag den fasansfulla upptäckten att min plånbok var borta! Jag har den i princip alltid i väskan så det är inte så ofta den är borta sådär. Trodde att den kanske hade åkt ur i bilen men nej...Då började jag bli lite svettig...När jag till sist lugnade ned mig så kom jag ju på var det var jag hade haft den sist. Som tur var på jobbet...och efter ett kort telefonsamtal dit så fick jag mina misstankar bekräftade...tack och lov får man väl säga...lite mycket nu...


Den här fick jag av R. som stod utanför ICA och valkampanjade för Centern. Tja disktrasor går ju alltid åt och min mamma berättade  en sak som jag faktiskt inte visste. Man kan ju tydligen tvätta dem i tvättmaskinen istället för att köpa nya hela tiden. Smart! Och ja, jag är för både ROT och RUT-avdrag....

På eftermiddagen/kvällen har jag försökt att bringa lite ordning här hemma men tiden sticker liksom iväg...Imorgon fyller ju min lilla skrutta år och då ska det komma lite folk hit. Bäst att få undan det värsta i alla fall fast jag inser att det blir en snabbstädning för mer hinner jag inte. Får gömma skiten i någon vrå...hehe...
Angelina är fruktansvärt förväntansfull och väntar på att få öppna paket. Hon vill ha många paket, mindre viktigt vad det är i dem....Jag ska sätta mig nu och slå in en radda. Vi gav henne ungefär hälften av presenterna i lördags så det är en del kvar...Gött att hon somnade i tid idag för jag har en del kvar att förbereda. Jag jobbar nämligen mellan tio och fem imorgon så då hinner jag inte så mycket innan kalaset ska börja. Peter har fixat ballongerna så det är i alla fall klart...

Näe dags att ta itu med sysslorna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback