Trettio dagar till 30

Precis en månad och sedan passerar jag strecket...Peter frågade mig nyss när han hade konstaterat detta faktum: "Har du någon kris?" Jag trodde däremot att han sa: "Har du någon gris?" och trodde att han klurade på någon konstig födelsedagspresent åt mig. Jag gjorde klart att jag inte vill ha någon gris och att jag INTE har någon kris heller...varför ska man ha det egentligen? Det har jag inte tid med...ALLA blir äldre hela tidne och det finns inte ett skit att göra något åt så det är bara att njujta av livet som det är och trivs man inte så är det dags att göra någonting åt det. Så enkelt är det...

Idag har jag jobbat eftermiddag igen och jag var riktigt trött imorse/förmiddags. För många sena kvällar på sistone därför lade jag en del åt sidan idag. Straffar sig säkert senare men ibland måste man vila...
Imorgon däremot är jag ledig för då ska jag ta med Angelina på fyraårskontroll. Undrar hur sammarbetsvillig hon kommer att vara? Det var ju lite si och så med det ifjol...
Sen ska jag nog ta en tur till Arvika och fixa pass och nya träningsdojor. Det är ju bara en vecka kvar tills terminen drar igång så det är hög tid. Hittade en sida: www.nikeid.com där man kan designa sina egna skor och till och med få namn på dem. Ascoolt. Det ska jag göra någon gång i framtiden....
Sen har jag lovat att vi ska ta en tur till simhallen också så det blir nog ett rätt så fullspäckat schema misstänker jag...

Har inte kollat på några valdebatter alls men idag så tittade jag på Maria Wetterstrand. Kändes väldigt flummigt tyckte jag. Det kändes som om det enda hon svarade på varenda fråga var: "Det har vi inte tagit beslut på..." "Det ska vi utreda om vi vinner valen" "Det är vi (V & S)inte överrens om "...Lite konstigt tycker jag att gå till val utan att ha en strategi. De är helt emot hur allt fungerar nu men har inga konkreta lösningar på hur de skulle göra saker och ting bättre...hmmm...
Ska gå och förtidsrösta på bibblan tänkte jag för på mâtens-söndagen vet man aldrig vilket skick man befinner sig i...Gjorde ett test på valkompassen i förrgår och tydligen är jag Folkpartist!!! Så nu är det jag och du Runar!! Haha...

Nu ska jag lägga mig och läsa Nordmarksbygden och alla tusentals arga insändare som säkert står där om torget och allt annat runtikring...

Nattinatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback