Uppe i varv...

...är jag för tillfället som ni säkert har märkt. Känner mig oerhört stressad av alla tusen saker som ska göras men nu börjar jag se en ände på det hela...När träningsterminen äntligen är igång till veckan så lugnar den där stressen ner sig...då brukar det rulla på ganska bra om man har gjort alla förbredelser på rätt sätt. Ni tycker antagligen att jag är stendum som lägger ned så mycket tid och ork på detta helt utan ersättning men för det första så är det mitt största intresse och dessutom så är jag ett kontrollfreak utan dess like så jag har svårt att delegera ut jobb åt andra. Som ordförande i en ideell förening med 170 medlemmar så får man vara beredd på att det krävs lite arbete för att få det att fungera. Jag hoppas naturligtvis också att alla timmar man lägger ned ska utmynna i att föreningen växer och utvecklas med tiden. Framför allt så skulle jag gärna se att vi får mera snurr på barn och ungdomsverksamheten och att vi lyckas få tag på frivilliga ledare inom den målgruppen. Sen hänger det mycket på om vi får några träningstider också naturligtvis. Det är mitt mål att vi ska kunna lyckas med den biten. Då skulle jag vara väldigt nöjd....

Idag har vi i gymnastikföreningen i alla fall gått på grundkurs i HRL (Hjärt & Lungräddning) med Peter Andersson som instruktör. Det var väldigt intressant och lärorikt tycker jag. En del av oss får dessa kurser via jobbet men det skadar aldrig med en uppdatering. Senare i vår ska vi även gå en kurs i hur man hanterar en defibrillator. Jag hoppas att jag aldrig kommer att behöva använda dessa kunskaper men det kan kännas skönt att ha i ryggen ifall olyckan är framme.


Den här har vi övat på. Ser ganska läskig ut inte sant? Kompressioner och mun mot mun-metoden...


Peter och Margaretha diskuterar Stabilt sidoläge...


Per får vara försökskanin när Peter visar ryggdunkningar och Heimlich-manöver (som heter buktryck nuförtiden)...

Idag har jag även hunnit med att vara på bibblan och röstat. Jag avslöjar inget mer än att jag naturligtvis röstade genomgående blått men i kommunvalet gjorde jag en liten taktikröstning och röstade på ett annat parti än i landstingsvalet och riksdagsvalet. Gött att ha det gjort och jag ser fram emot en blå segeryra på söndag....

Nu får det bli några timmars sömn och sen iväg till jobbet igen...imorgon blir det att packa in paket för på torsdag fyller skruttan 4 åR!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback