Waka waka...

Söndag kväll och jag kan äntligen pusta ut efter en ganska så intensiv vecka. Fem träningspass avklarade, fem arbetsdagar, sjukhusbesök och lite annat smått och gott. Nu hoppas jag att saker och ting lugnar ner sig lite under nästa vecka...

Igår var det jobb som gällde och jag och Lotta gick och gnällde lite över att det är trist att jobba lördagar. Det tyckte jag inte förr för då var jag så van att jobba helg efter alla år på Noréns, men nu är det faktiskt lite motigt. Igår var det inte så jättemycket folk heller och då känns det lite segare än vanligt...Nåja, hem kom jag till slut och då kastade jag mig över datorn och valde ut musik till mitt gympapass. Snacka om att vara i sista minuten men jag har faktiskt inte hunnit att lägga upp det passet under veckan. Jag hade ju inte riktigt räknat med att det skulle bli så fullt upp...

Sen lagade jag lite middag och lånade inspiration från min iPhone-app som heter "Arla-köket". Har haft den installerad ett tag men inte provat några recept. Igår fick det bli detta:


Kycklingfilé inlindad i lufttorkad skinka och balsamvinägersås och till detta lök och tomatsallad med fransk dressing. Gottgott. Den där skyn var bäst av allt. Mumma smakade den och hade nog varit underbar om den hade varit redd också men sådana grejer får jag låta bli...

På kvällen såg vi en fruktansvärt ruskig film. "Case 39". En thriller med övernaturliga inslag (sånt gillas i den här familjen) och jisses vad läskig den var!!! Topp tre över creepy movies som jag har sett. Se den om ni inte är allt för lättskrämda!

Idag har jag fortsatt att fila på gympapasset in i det sista och även baxat ner förvaringslådan till sporthallen.


Nu är det ordning och reda på grejerna och inlåsta är de också...


Peter och Lasse roade sig med att plocka upp Millan på land. Längtar redan efter nästa sommars båtturer...


Fick bli Arla-appmiddag idag med och på menyn stod Lövbiffspanna med fetaostsallad. Den här maträtten kommer att förekomma ganska så ofta här hemma i fortsättningen tror jag för det var fantastiskt gott och lättvindigt. Ska skriva ned recepten men det orkar jag inte idag...

Sen var det då dags för gympapremiär i Sellre. Jag var ganska så nervös eftersom jag inte kände att jag hade hunnit att förbreda mig som jag borde men det mesta gick vägen i alla fall. Utom Waka waka-dansen på slutet. Där strulade det till sig ordentligt (lite krånglig koreografi) men vi redde ut det hjälpligt. Vi hinner nog lära oss den de närmaste tolv veckorna...haha...
Det kändes verkligen att det var ett tag sedan jag gympade (två månader sedan tror jag) för jag var helt slut efteråt. Kondisen är inte vad den har varit om man säger så. Sen var det väldigt dålig luft där inne i hallen och då blir det inte bättre. Är lite olika det där. Ibland har jag inga bekymmer alls, andra gånger (som idag) så tar det stopp i lungorna redan på uppvärmningen och då vet man att det kommer att bli en riktig jobbig timme....
Nu är i alla fall alla premiärpass avklarade och det känns ju skönt. Nästa vecka har jag bara två egna pass inbokade men jag ska ner och hjälpa Roger och Åsa litegrann också...

Avslutar med en bild som jag har glömt att lägga ut...


Den här veckan har vi städat och fejat överallt på jobbet. Linnéa tar detta på största allvar och har knökat sig upp på bagerikylen och tar ett varv med scrubbin samtidigt som hon sjunger " I can buy you" med A camp för full hals. Hon är störtskön vår kära Linnéa!!!

Lite annat:
Trettioårsdagen närmar sig och det tisslas och planeras för fullt om jag har förstått saken rätt...Huvaligen!

Waka waka är en låt som verkligen sätter sig som klister....

Jag behöver verkligen massage!!! Min vänstra axel är inte sig lik...Får försöka boka tid under veckan...

Måste börja läsa lite böcker...Har många som ligger på kö. Nu ska jag i alla fall läsa lite ur "Djävulens sällskap"...

Gonatt allihopa!


Kommentarer
Postat av: Anette

Tack för senast, va ett görbra pass. I like it. Appropå båt har vi inte fått upp vår ännu. Alltid skönt när det är gjort för hösten men samtidigt med lite vemod. Håller med " man längtar redan till nästa säsong " KRAM

2010-09-27 @ 09:51:47
Postat av: Tessan

Tack själv! Det är jag som kör på torsdag också och du är uppskriven!Ses då...Kram kram

2010-09-27 @ 13:00:58
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback