Autopiloten påkopplad

Ja herrejesus vilken dag det har varit! Nu kan man verkligen säga att jag går på högvarv och har kopplat på autopiloten.
Jag har knappt suttit ner överhuvudtaget från halv sju imorse tills nu när klockan snart är tolv och en ny dag börjar snart...
Började jobba kvart i åtta imorse och var inte ifrån cafét förrän halv sex. Hur mycket folk som helst idag också men idag var vi fyra som jobbade (tack och lov) så det kändes inte lika stressigt. Undrar om alla handlade idag eller om det kommer bli lika mycket eller till och med mer folk imorgon. Skärtorsdagen brukar ju vara i särklass vår bästa dag på hela året... Ja det spörs men det fina vädret hjälper nog till en del. Tycker det är superkul när det är full sula men trött det blir man, det ska inte förnekas...

När jag kom hem så hade jag först bara tänkt att röja upp det värsta men eftersom jag som sagt går på autopilot och är uppe i varv så slutade det med att:
* dammtorkade lite här och var
* plockade, plockade, plockade alla grejer som ligger överallt
* diskade
* hängde en tvätt
* gick till skogen och hämtade mera påskris och fixade iordning dessa
* strök påskdukar och fixade fram det lilla påskpynt jag har
* dammsög i princip hela huset

Nu är jag helt slut men nu ser det i alla fall hyfsat ut här hemma inför påsk. Ska bara skura imorgon så känns det ok.




Björkriset har slagit ut ordentligt sedan i lördags när jag hämtade det andra riset som jag har utomhus och jag är inte riktigt säker på om jag fixar det med tanke på att jag misstänker att jag är allergisk. Blir det mycket riv i halsen och nysningar så åker det ut illa kvickt...


Lina fick också pynta ett ljusfat med lite grejer som hon hade gjort på dagis...

Nu ska jag snarast bege mig i säng för redan klockan sju imorgon bitti ska jag vara på jobbet igen och vara redo för ännu en hektisk dag men sen imorgon kväll blir det påskmys och då tror jag att jag ska unna mig en iskall Baileys :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback