Avskalat finger


Ja så här kan det gå om man han lite för bråttom och inte så lite otur...Nej jag har inte provat samma kniv som Bittan skar sig med för ett par veckor sedan...jag lyckades slå sönder en kaffekopp och sen försöka fånga den i luften...tror i alla fall det var så det gick till...det gick så snabbt att jag knappt hann reagera men resultatet blev ett djupt tjack genom min lillfingertopp och en jäkla massa blod. Så jäkla typsikt nu när man har hur mycket som helst att göra på jobbet. När man jobbar med mat så blir minsta lilla småsår i händerna ett ganska så stort problem. Nu har jag ett på högerhanden (skar mig i tummen i fredags) och ett på vänster hand så nu är det ordentlig omplåstring och engångshandskar som gäller all the time. SUCK!

Idag blev det en lång arbetsdag för det var ännu mera folk i farten än igår och mer lär det väl bli ju längre in i veckan vi kommer. Fick sticka iväg och hänta Lina vid fyra och sen raka vägen tillbaka igen för att hinna städa undan lite. Hatar att inte hinna klart med allt innan jag går för det innebär ju att någon annan får en extra lång arbetsdag och får röja upp efter mig och det är ju inte meningen...
Skulle på möte vid sex så jag tyckte inte att det var någon mening med att åka hem emellan så jag stannade och hjälpte Lotta under tiden. Det var då det där med fingret inträffade...

Mötet gällde Solheim cup som vi har varje år ute på golfbanan en helg i maj. Vi är 24 damer/tjejer som delar upp oss i två lag (Europa och USA) och spelar matchspel mot varandra i två hela dagar. Sen sover vi över i stugorna ute vid golfbanan och käkar mat, sjunger och pratar strunt. Skitskoj är det och en stor höjdpunkt på golfsäsongen. Idag hjälpte jag till med att lotta lagen. Jag hamnade i USA-laget för tredje gången på raken och det blir säkert görbra. Längtar redan dit men veckorna går så himla fort så det är snart dags. Får hoppas att man hinner att spela några rundor först.

Nu har jag tittat på Desperate Housewives (blir bara bättre och bättre för varje säsong tycker jag)och nu ska jag snart kojsa. Behöver energi inför imorgon för när det är så här mycket att göra på jobbet så gäller det att vara på hugget.

På grund av mötet så missade jag Spring Väst även idag så jag får skjuta på premiären ytterligare en vecka. Ska försöka ta mig ut på en löprunda imorgon tror jag om jag inte är för trött...
Kom i alla fall iväg på spinning igår eftersom det ringde folk i sista sekunden och anmälde sig så nu har jag ju faktiskt tränat två dagar på raken så det går ingen nöd på mig. Har blivit så van att träna var och varannan dag nu så det känns nästan tomt på något sätt om jag inte tränar...konstigt det där...det handlar mycket om vanan tror jag...

Nu hoppas jag att jag och mitt finger får sova gott inatt. Den gör faktiskt ganska så ont nu när den har stelnat till. Det var ganska så djupt det där såret och jag har försökt att tejpa det så gott jag kunde men vi får väl se hur det går...

Natti natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback