Långfredag och golfpremiär

Nu har jag haft en lååångt blogguppehåll och nu är det väl kanske dags att komma igång igen och berätta vad jag har haft för mig de senaste tre dagarna:)) Ganska sunt faktiskt att inte sitta och hänga vid datorn nu när det är helgledigt och dessutom underbart väder. Lätt att det blir alldeles för mycket annars...

Får väl börja i kronologisk ordning med skärtorsdagen. Jobbade i princip hela dagen och vi hade riktigt mycket folk på cafét. Väl hemma så dog jag i soffan och vi kollade på en skräckis som hette "Devil". Hyfsad film.

På långfredagen var jag uppe med tuppen och vörjade rota efter klubbor, golfskor, bollar, peggar, handskar och allt annat som man behöver för en golfrunda. Det var nämligen dags för en efterlängtad golfpremiär!
Jag, Bittan, Morgan och Tommy slog ut 09.50 i strålande solsken. Underbart!


Morgan står på 4:ans tee och funderar på vilken klubba han ska använda...


Bittan är glad över att få spela golf igen...


Jag och Tommy väntar på att få slå...Vi fick vänta en del för vi hade världens segaste folk framför...

Vad ska man säga om premiärrundan då? Jag inte var den bra men ändå helt ok med tanke på att det var många månader sedan som jag höll i en golfklubba. Jag hann inte ens att slå ett enda slag på ranchen innan vi drog ut. Som vanligt såhär i början av säsongen så slog jag riktigt långa slag (misstänker att det har med all coretraining att göra) men det hjälper ju föga när man långt ifrån slår rakt alla gånger plus att jag puttade som en kratta. Nåja...första rundan har man inte så stora krav på sig och jag njöt istället av det fina vädret och att äntligen vara igång...


När jag kom hem var jag vrålhungrig och fixade snabbt ihop lite ägghalvor. Är det påsk så är det...tyvärr hade jag missat att köpa färsk dill...


Lina gillar också ägg...


...och att måla påskbrev...Hon har ritat hur många som helst!


På kvällen ringde Jonas och frågade om vi ville med och käka mat på Rincon och det ville vi såklart...Lina är redo för en utekväll med solglajjorna på...


Vi är lite kulturella och väntar på sällskapet vid Triad...




Lina och Peter inspekterar nere vid älven...


Peter väntar på maten...


Lina visar väluppfostrade manér...och nej...hon fick inte smaka på ölen...


Ulrika kan också göra fula miner...


Becka käkade upp en hel plankstek och blev aningens mätt...

Det var otroligt mycket folk på Rincon och en fruktansvärt hög ljudnivå så man fick skrika till varandra när man skulle prata. Därför käkade vi upp och drog istället hem till Jonas och Ulrika...


Jonas har mobilen full med roliga historier...


Peter och Ulrika är kärvänliga...

En riktigt trevlig kväll (som alltid i detta sällskap) med god mat och dryck, mycket prat och skratt. Precis som det ska vara. Önskar förresten familjen Carlsson en trevlig resa till Belek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback