På promenad...

Ikväll så fick jag hux flux en ledig kväll. Inte ofta det inträffar. Skulle egentligen ha haft möte med instruktörerna idag men det var så många som inte kunde komma så jag ställde in det hela.
Vi bestämde oss för att gå på promenad eftersom vädret blev avsevärt bättre nu på kvällen. Under dagen idag så har det regnat, blåst och varit svinkallt men lagom tills vi skulle ut och gå så kom solen.

Det är mestadels för att Peter vill komma ut och motionera lite som vi helt plötsligt har börjat promenera men inte mig emot. Skönt att få frisk luft och göra något annat än träna inomhus. Lina älskar också att vara ute på promenad, fast hon får sitta i kärran då eftersom vi går ganska så långt.

Idag tog vi turen runt Hagvägen och Backa så vi fick några uppförsbackar att jobba med också...hehe...underbart skönt ute och nu verkar det som om väderleken kommer att bli bättre framöver. Det kan npg bli någon prommis till helgen också med andra ord...

Hade inte med mig telefonen ut så ni får hålla med godo med bilder som jag tog i lördags istället och som jag inte har haft tid att lägga ut. Har blivit så himla dålig på att fota...vet egentligen inte varför...klart att det ska vara massa bilder på bloggen...det är ju mycket roligare då...får skärpa mig helt enkelt...


Otroligt mycket vatten är det överallt...ganska så häftigt att stå och titta på när det brusar och forsar...Denna bilden är från Silbodalsälven precis nedanför Silbodalskolan...




Vi brukar stanna till vid någon lekpark så att Angelina får springa av sig lite när vi är ute och promenerar. Här på bilden är vi uppe på Högerud. Den här lekparken besökte jag ofta på 80-talet när jag var och hälsade på mina kusiner och då tror jag att grejerna var rätt så nya. Minns att jag tyckte att det var en väldigt rolig lekpark. Nu är det mesta fruktansvärt nedgånget och slitet, vilket det är på de flesta lekparker i den här tätorten. Så himla trist tycker jag...Tänker på den jättefina lekparken som de hade nere i hamnen i Bengtsfors där vi var i somras. Någon sådan finns inte någonstans här. Antar att det inte finns pengar över till att rusta upp...
På dagens promenad stannade vi till vid lekparken vid Tingshuset och där är grejerna i bra skick och Lina vågade till och med åka den ganska så långa och branta rutschkanan som finns där...


Peter tycker också det är kul att leka...Vi konstaterade faktiskt förut att något som man aldrig blir för gammal för är att gunga. Trots att jag är över trettio år så älskar jag fortfarande att gunga!

Nu sover i alla fall både Lina och Peter sött medan jag har tagit hand om lite tvätt och sitter här framför datorn och häckar. Ska kolla ikapp tre avsnitt av Desperate Housewives som jag har missat.
Imorgon blir det jobb och final i hockeyn igen. Får lägga i raketväxeln när jag ska städa så att jag hinner hem och heja....


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Ja! Gunga är kul! Och gungbräda, det gungade Patrik och jag förra lörda'n och jag skrattade så jag nästan inte fick luft (lättroad ;-) ?!)... Oscar däremot stod brevid och tittade väldigt skeptiskt på oss...

2011-04-16 @ 20:14:30
URL: http://bergerud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback