Spring Väst-premiär

Idag var det då dags för premiär för Spring Väst. Har ju aldrig varit med förr och fick inte vara det idag heller. Först under dagen så kände jag mig lite hängig och seg och tänkte att jag nog skulle skippa att springa och bara åka dit med Angelina, men efter lunchen så piggnade jag på mig rejält och ångrade mig igen. Var riktigt laddad under eftermiddagen.

Sen ringde brorsan och sa att Linnéa var för trött för att åka dit och då sket det sig kan man säga. Det var meningen att han skulle ta med Lina hem medan jag sprang och eftersom han stannade hemma hade jag ingen som kunde ta hand om henne under loppet...nåja jag var i ärlighetens namn inte så ledsen för det eftersom himlen öppnade sig så fort vi hade parkerat utanför Tjolitta och det började att ösregna. Därför har jag tyvärr inga foton för jag riskerar inte min iphone hursomhelst...var inte precis läge att plocka upp den tyckte jag...

Förstod att Angelina skulle börja gnälla (för hon gillar verkligen inte att bli blöt och hon var rätt så rejält trött hon med) och mycket riktigt så börjades det redan när vi var på väg bort mot starten. När starten gick så skulle hon ABSOLUT INTE springa. De andra barnen sprang iväg fort som busen men inte min lilla skrutta inte...hon gick bredvid mig och tjurade. Jag slapp i alla fall att bära henne och vi kom till slut i mål. Lina stortjöt vid det laget och då tyckte jag faktiskt synd om henne. Det var faktiskt svinkallt och fruktansvärt blött och otrevligt... Vi kom i vilket fall som helst inte sist för det fanns några till som inte ville springa :))

Sen när Angelina förstod att hon skulle få pris så blev det hela lite mera intressant. Hon spanade genast in några glitterpennor som kom upp på prisbordet och till sin stora glädje så fick hon också dem eftersom de flesta andra valde kexchoklad istället...
Sen frågade hon: "När ska vi hit nästa gång"? Med andra ord så finns det hopp om framtiden även om denna första gång inte blev en succé direkt...Hon sa att hon kanske skulle springa nästa gång...om det var soligt väder...haha...hon är för rolig min lilla tös...

Massvis med folk var det där i alla fall. 109 deltagare i alla åldrar är ju en fantastiskt bra siffra i det skitvädret som var idag. Nästa tisdag verkar det inte som jag kommer iväg för då är det golfmöte men om två veckor då jäklar ska jag vara med...och förhoppningsvis Lina också...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback