Tror att det blir en bra dag...

Ja jag har en känsla av att detta blir en härlig dag. Vet inte varför jag känner så men jag hoppas att jag har rätt. Kollade på två avsnitt av DH som jag hade missat på Femmans Play ända tills klockan var ett inatt så jag var lite grusig i ögonen när jag vaknade förut men jag vaknade till ganska så fort. Hade ju "sovmorgon" idag ända till halv åtta och då är det så ljust ute att det sällan är problem att komma ur sängen. Till och med Stefan var lättväckt idag och Angelina kastade sig upp ur sängen och då har jag plötsligt ett stort morgonbekymmer undanröjt.

Så nu sitter vi i vanlig ordning och softar i oss frukost. Det är sådan skarp kontrast mot hur morgonen ser ut när jag börjar tidigt så man slutar aldrig att vara tacksam över just de här långfrukostarna på torsdagar och fredagar. Det är en lyx utan like. Precis så här skulle man vakna till varje dag egentligen!

Klockan tio börjar jag jobba och idag har det strulat till sig lite eftersom jag hade tagit fel på dag upptäckte jag igår. Alla i personalen på dagis har några dagar nu under våren som de ska på kompetensutveckling och då ska alla barnen hämtas tre. Jag var bergsäker på att det var på onsdag som detta skulle ske (alltså igår) så jag tänkte bara hämta Lina så hon kunde hon ha varit med mig på jobbet den sista timmen. No big deal. Nu visade det sig dock vara idag och då blev det lite mera bekymmer. Stefan är nämligen inte hemma och Peter jobbar längre bort i Norge idag så han är inte heller hemma tidigt som jag hade hoppats på. Nåja det löser sig väl på något sätt. Hon får väl vara med mig en stund och sen sa mamma att hon kunde komma dit en sväng också om hon ville. Angelina är ju ganska så lättvindig på det viset...

Ikväll blir det som sagt spännande hockey och jag hoppas att FBK slår in spiken i kistan så att det ser ut såhär på Stora Torget i Karlstad om en dag eller två...



Ha en bra dag allihopa för det ska jag ha:))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback