Underbar helg

Vilken härligt perfekt helg jag har haft och den är ju inte riktigt slut än heller...Har inte blivit värst mycket bloggande men det är väl bara sunt antar jag att inte hänga framför datorn när det är sådant fantastiskt väder.


Startade min lediga helg med att gå upp 06.30 och jogga några kilometer. Såhär nöjd var jag när jag kom tillbaka..

Sen efter frukost så satte vi fart med att röja ur vårt minst sagt överbelamrade garage. Två vändor till tippen blev det och vi var klara innan klockan var elva. Snacka om effektivt!
Firade med en fika uppe på Broms efteråt och där var det verkligen fullt upp och jag var minst sagt nöjd över att jag bara kunde sitta där och slappa...hehe...


En sväng upp till lekparken blev det också och Lina är väldigt nöjd över att gungorna numera är på plats igen...


Lagom till tacomiddagen så blev det hockeyfinalstittande på storbilden. Såg ju först ut som om FBK skulle krossa Skellefteå men det blev onödigt spännande på slutet....Nåja, vinst blev det i alla fall...


Lina är ganska bra på att sysselsätta sig själv medans mamma och pappa är tråkiga och glor på hockey. Dekorera pappas fötter kan man till exempel göra...


Efter hockeyn droh Peter ut till Strand för att slå på trummorna och jag och Lina åkte till Glennsan med familj. Tjejerna roade sig med att spela fotboll...


Glenn fixade med farstukvisten medan jag och Andréa satt på trappan och drack kaffe och njöt i kvällsolen...


Plötsligt dök det upp en massa folk som hade varit i Karlstad på hockey och kidsen fick busa som aldrig förr...


Olof fintar bort Lina...

Trodde att Lina skulle vara helt slut efter allt lek och stoj men hon höll sig allt vaken även när vi kom hem...
Jag kollade på den nya serien om Kennedys , som jag tyckte var riktigt bra, medan Lina roade sig med att hälla ut alla godisarna i godisskålen i sängen och räkna dem om och om igen...
Till sist somnade hon i alla fall och jag tittade på hela två filmer "Heartbreak kid" och "Space Cowboys" innan jag somnade. Med andra ord blev det en lång dag, men en härlig dag!

Imorse sov jag dock lite längre och pallrade mig inte upp förrän vid halv tiotiden.
Sen gick vi ut på promenad runt Högerud och Lina fick leka en stund i lekparken däruppe. Underbart varmt väder och idag har det ju inte blåst heller. Vet att man inte ska ta av sig kläderna såhär tidigt på våren men jag höll på att dö av värmeslag så det fick bli T-shirt istället för huvtröja...

Hade tänkt att hinna att rota lite i trädgården idag också men det ser inte ut som det blir så...Får ta det nästa helg för då är jag också ledig. Nu ska jag iväg på gympa i Svensbyn om en liten stund och då blir det lite sent när jag kommer hem för sådana aktiviteter. Nåja...det hinns allt med. Får vara nöjd med allt som jag faktiskt HAR uträttat den här helgen för det är en del det också....
Nu ska jag försöka hinna dammsuga undervåningen innan jag åker...


Kommentarer
Postat av: Ellen - ellastankar.blogg.se

Det var ju såå fint väder i helgen, jag satt heller knappt vid datorn. Var ju hemma i "skogen" och hälsade på :)



Svar: Tack! Ja det är ganska otroligt, men det kan också vara så att vågen "ljuger" litegrann eftersom det var en annan våg. Men det gör inget, jag blev i alla fall riktigt glad! Har just nu 3,5 kg till den målvikt som jag satt, men vill säkert ned nåt kg till efter det. Har satt målvikten precis under BMI som säger "normalvktig". Trodde ju aldrig att jag ens skulle komma ända dit!!

2011-04-11 @ 22:05:07
URL: http://ellastankar.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Låter som en mycket trevlig helg. Och vilka tjusiga fötter pappan fick :)Döttrar kan dom ;)

2011-04-12 @ 16:15:09
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback