Circus in town

Ojojojoj vad trött jag är nu! Den här dagen har det verkligen varit full fart från klockan halv sju fram tills nu när klockan börjar närma sig midnatt.

Eftersom jag hade lovat Lina dyrt och heligt att hon skulle få gå på cirkus så vågade jag inte chansa på att köpa biljetter däruppe (hade ingen aning om det brukade vara slutsålt) så jag gick in på nätet och bokade. Första parkett och allting. Ska man väl gå på cirkus så ska det vara på ordentligt vis...

Sen var jag nog lite smått förvirrad när jag lämnade Lina på dagis för jag upptäckte när jag kom till jobbet att jag hade tagit med hennes skor :)) Sen upptäckte jag efter ytterligare ett par timmar att jag hade glömt att byta från vanliga skor till arbetsskor. Inte helt vaken...

Lite mera fart på jobbet idag och en massa smörgåstårtor att göra så hela arbetsdagen bara svischade förbi.

När jag sen kom hem så var vi utelåsta eftersom Stefan hade tagit med nyckeln och jag hade glömt min hemma. Så kan det gå:)) Åkte upp till simhallen och diskutera träningstider med A-L istället. Hon kom med en intressant idé som jag hoppas hoppas hoppas att vi kan genomföra.


Tog med mig en aningens uppspelt och förväntsfull Angelina till Götes där det blev snabbmiddag i solskenet...


Sen drog vi upp till cirkusen och kollade in lite kameler...


...och shettisar...


Cirkustältet


Allehanda saker fanns naturligtvis att köpa. Här provar Lina sin clownnäsa...


...och här sin ljussnurra...Den här bilden blev väldigt häftig tycker jag:))


Så var då cirkusen äntligen igång och först ut var den här minst sagt viga tjejen från Molgoliet. Lina var väldigt impad av henne kan jag tillägga. Jag med för den delen...


Cirkushästen fick visa prov på sina färdigheter...


Det här paret från Ukraina visade hur man gör många avancerade klädbyten...


...och den där mannen (jag vet att jag inte är snäll nu men...)kan ha haft den mest horribla frisyren ever. Frisyren from hell rent ut sagt! Han var så jäkla obildskön att jag knappt kunde sluta titta på honom...


Den här tjejen kunde snurra rätt ordentligt med både fötter och händer...


...samt trixa upp en boll uppför den där ställningen enbart med hjälp av benkraft. Imponerande!


Clownen var lite jobbig tyckte jag (men jag har aldrig varit värst förtjust i clowner)men jag tror att Lina tyckte att han var ganska kul emellanåt och det är ju huvudsaken...


Sen kom till slut kamelerna (som Lina hade väntat länge på) och herregud vad stora de var när man kom så nära inpå! Luktade ganska illa också :))


Söta djur är de i alla fall...



I pausen vill Lina ha sockervadd (vilket jag 10 av 10 gånger säger nej till) och sen ville hon rida kamel. Kön var hur lång som helst och jag tror inte att hon som är så höjdrädd hade vågat rida på det där jättestora djuret. Fick bli en kompromiss. Shettisridning. Sen var hon nöjd lilla damen...


Andra akten startade med att vi fick se mera av clownflickan som var betydligt bättre än den manliga enligt min mening. Höjdpunkten var nog när hon trollade fram pengar bakom barnens öron. Många förundrade miner då...


Linas absoluta favoriter. Ett tjeckiskt par som ramlade, slog sig, gjorde kullerbyttor...


...klättrade på varandra och allehanda tokigheter. Lina skrek av skratt hela tiden...


Sen kom den ryska kattdamen med ett gäng drillade katter. Tänk om man kunde dressera vår knäppkatt Skrållan på det viset...


Isbjörnen Boris har gjort oss en tjänst och stängt in clownen i en bur...


Grand Finale med alla deltagare....

Hade verkligen inga höga förväntningar på denna föreställning. Gillade faktiskt inte cirkus värst mycket ens som barn men showen var faktiskt över förväntan tycker jag. Tror att Angelina också hade jättekul för hon var nästan besviken när det var slut trots att hon var så trött att hon knappt kunde hålla ögonen öppna. Hon gillade akrobaterna bäst och det gjorde jag med. Så de söta kamelerna förstås...
Sen var det inte lika kul innan jag fick en MYCKET övertrött och grinig Angelina i säng men det var det värt. En härlig eftermiddag/kväll har vi haft min lilla skrutta och jag:))

Nu är det check out för idag...en arbetsdag kvar och sen LEDIG hela helgen. Obeskrivligt skönt!!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback