Genomfrusen

Idag blev det inte direkt någon sovmorgon som jag faktiskt brukar unna mig på söndagarna. Näpp! Full fart från klockan åtta och tills nu i princip.
Började dagen med att åka till slalombacken för att stå i kiosken. En bra start fick vi när det visade sig att vattnet hade frusit. Som tur var kunde vi ju hämta i garaget så det var ingen fara på taket. Väldigt lite folk i backen trots det fina vädret och jag och Lotta hade tråkigt som busen...men det var inte det värsta. Jag höll banne mig på att frysa ihjäl därinne. Svinkallt var det! Fick sätta på mig jackan till slut. Fötterna kände jag knappt den sista halvtimmen och näsan var antagligen knallröd. Konstaterade till och med att det rök från munnen när jag pratade...förra gången vi stod i kiosken (2:a januari) var det däremot varmt så vi höll på att förgås så varken jag eller Lotta var förberedda på detta...


Vackert som ett vykort var det i alla fall med den nypistade snöglittrande backen och den knallblåa himlen. Hade mycket hellre spänt på mig skidorna och susat omkring i solen ett tag...


Lina och Marielle var också med och roade sig bäst de kunde. Angelina hade ju overall så henne gick det ingen nöd på men stackars Marielle som dessutom är helgipsad och inte kan röra sig värst mycket frös desto mer...

När passet var slut åkte jag direkt hem och duschade fötterna för att få lite cirkulation i dem och sen var det bara att byta om och iväg igen. Nästa anhalt var Snarkil och Sebbens 20-årskalas.


Födelsedagsbarnet (nåja han fyllde i torsdags). Här kan vi verkligen prata på att tiden går undan...Sebben får mig att känna mig gammal för jag kommer ju så väl ihåg när han var liten bäbis...


Här vankas det tårta...


...och Lina sjunger "Ja må han leva" för full hals...
Jag smakade på en liten pyttebit av Jessicas chokladtårta och den var ljuvlig...

Sen for jag direkt till gympasalen i Svensbyn och skuttade av mig den där lilla tårtbiten direkt:)) Var inte lika seg i kroppen idag som i torsdag gudskelov. Kändes helt ok och ingen hosta efteråt. Gött!

Nu har jag precis tagit en lång och varm dusch och för första gången på hela dagen (förutom gympan då) så fryser jag inte...Jag har överhuvudtaget blivit så jäkla frusen på sistone. Naturligtvis beror det på att jag har gått ned i vikt men jag undrar allt om det inte hör ihop med LCHF-ätandet på något vis. Har hört flera som klagar över detta och jag har ju aldrig varit drusen av mig förut, inte ens när jag har varit smal...
Är väl bara att vänja sig för det ska ju bli svinkallt i alla fall den närmaste veckan.

Ja det blev en minst sagt kort helg och imorgon börjar en ny arbetsvecka igen. Dessutom med en speciell dag: Alla Hjärtans Dag. Så imorgon tycker jag att ni allihop kommer till Broms och köper med er något gottigt till era nära och kära:))

Nu ska jag kolla om jag kan få ihop en matsedel för nästa vecka. Den här veckan följde jag den inte så bra men den är bra att ha till hands om fantasin tryter...


Igår gjorde jag tacopaj igen men gjorde den vanliga varianten och inte den vrålstarka vi åt förra gången. Jag gör inte LCHF-paj för jag är ändå bara noga med fyllningen och den är ju LCHF-vänlig i vilket fall...Slängde dock på några hot jalapenos efteråt för att få lite schvung och ajajaj vad min mage inte tål dem. det fick jag erfara imorse om inte annat:))

Natti natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback