Hemma igen...

Är tillbaka igen efter snabbvisiten till Stockholm. Gosh, man blir ganska sliten av en sån där tripp även fast vi inte har stressat på något vis. Jag är inte helt pigg heller. Har fått ordentlig torrhosta och hostade i princip hela vägen hem på tåget eftersom luften där var så himla torr. Tjock i halsen är jag också. Tog lite Cocillana nu innan jag kröp i säng så nu får jag hoppas att man får sova lite.

Har lagt ut alla bilder ifrån mässan på cafébloggen: www.cafebroms.blogg.se för dem som är intresserade.
Det var jättekul på mässan och mycket intressant att titta på tyckte jag. Fick ju göra ett rejält avsteg ifrån mitt LCHF-leverne eftersom mässan också handlade mycket om att smaka på olika grejer också. Men när det gäller jobbet så har jag ju gjort upp med mig själv att det är ok och det är inte bara en bortförklaring för att få äta snask. Det är viktigt att man vet vad det är man säljer för grejer och framför allt förklara för kunderna hur det smakar. Jag sitter ju liksom på två stolar när det gäller det där och det kan kännas lite knepigt ibland. Med andra ord så slank det ned både det ena och det andra men när jag till sist även provsmakade bröd så fick jag faktiskt ont i magen och sen så fick det vara bra tyckte jag.

Resten av dagen har jag ätit LCHF igen så mitt förmiddagsfrossande har nog inte gjort så mycket skada:)) Jag och Bittan käkade lunch innan vi åkte med tåget vid Hötorget. Blev en Biff med sweet chilisås, avocado och massa grönsaker. Hade för säkerhets skull också en massa Bregott på biffen. Det var supergott! Har kommit på att jag nog egentligen gillar avocado, något som jag inte har gjort förut.
När jag kom hem så gjorde jag en stor portion med äggröra, bacon och keso så nu har jag väl motat ett eventuellt sötsug i dörren...

Nu ska jag ladda för en troligtvis ganska så hektiskt arbetsdag imorgon. Först ska jag till doktorn med Lina på morgonen. Sen är jag faktiskt ledig hela helgen. Härligt!
Gonatt på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback