Komplimangernas dag...

Idag har vi då firat Alla Hjärtans Dag. Tja firat och firat...hemma hos oss är firandet ganska så måttligt mest på grund av att jag och Peter firar årsdag exakt en vecka efter alla hjärtan så det brukar vi uppmärksamma lite mera.

På jobbet var det i alla fall full rulle ifrån start idag och hejsan vad bakelser, praliner och tårtor det gick åt! Jättekul! Mina hjärtesmörgåstårtor gick faktiskt också...Hade lovat dem där hemma att jag skulle ta med mig hem så jag fick skynda mig att roffa åt mig ett par stycken bakelser...

Idag har jag blivit helt överöst av komlimanger av alla slag. Folk har påpekat att jag har blivit så smal, en annan sa att jag såg så fräsch ut och flera andra kommenterade att jag var snygg i håret (kammade bak luggen idag men eftersom jag inte äger en plattång så blev det fullkomligt katastrofalt resultat enligt mig själv). Vad glad man blir av sånt! Ibland kan man ha lite svårt att tackla när folk är rättframma och ger en komplimanger men idag bestämde jag mig för att bara suga i mig vartenda ord och bara känna mig glad över berömmet...

När jag kom hem så blev det kasslergratäng som är så otroligt lätt och snabbt att laga. Jättegott som vanligt!


Peter blev såhär mätt så han improviserade till sig en "kökssoffa". Min alldeles egna Kronblom...


Lina börjar gnälla redan innan jag börjar med maten i princip varje dag nuförtiden. Det är mycket "tycker inte om den maten" och "den maten smakar äckligt" men oftast så pillar hon allt i sig ändå. Är väl någon period hon går igenom. Sen skulle hon inte ha bakelsen jag hade tagit med hem fast den innehöll chokladmousse som hon älskar. Hon fick en glass istället...


Sen fick hon smaka på Peters bakelse och då ville hon helt plötsligt ha sin också...
"Jag äter den efter glassen mamma". Jojo...smart unge det där:)) fast hon orkade inte äta upp faktiskt. Jag smakade en sked jag med och den var fantastiskt god. Kladdkakebotten, passionstryffel och mjölkchokladmousse.
Sen har jag ju även kört ett spinningpass här på kvällen också. Känns som om jag börjar bli lite varm i kläderna som spinninginstruktör och idag lade jag dessutom på lite mera så det var riktigt jobbigt och svettigt. Skitkul är det i vilket fall som helst och en riktig adrenalinkick! Efteråt fick jag ännu mer komplimanger från deltagarna att de tyckte passet var jätteroligt och det känns ju så skönt att höra. Jag måste ha gjort något bra idag för att förtjäna allt beröm. Kanske blir en riktig skitdag imorgon?? Hoppas inte det för jag har som vanligt en hel del grejer på G.
Sovmorgon hade jag tänkt mig först och främst. Hoppas att Angelina också är med på det...Har inte haft en riktig sovmorgon på länge nu och det är bäst att passa på nu när Stefan är borta och jag inte behöver upp och väcka honom....

Vägardags är det också. Vet redan att det blir minus på vågen men hur mycket? Alltid lika spännande...

Gonatt!


Kommentarer
Postat av: Mela

Du va riktigt snygg i håret, även utan plattång. Och jag är avundsjuk å vill bli blond igen :) Sen är du verkligen skitduktig med viktnedgången och Alla Hjärtans-bakelserna jag köpte var supergoda :)

Lite mer komplimanger såhär på möraskvesten ;)

2011-02-17 @ 06:13:49
Postat av: Tessan

Men va go du är då Mela! Ja jag var i valet och kvalet om jag skulle göra mig mörk senaste gången jag var hos frissan men valde ljust till sist i alla fall. Dock inte den där vitaste men det blir det nästa gång...tycker att håret mörknar alldeles för fort annars. Vad gött att du tyckte bakelserna var goda. Mousse i alla smaker är verkligen oslagbart tycker jag....

2011-02-17 @ 09:18:19
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback