Nattsudd med Oscar...



Ja jag kollade faktiskt på HELA Oscarsutdelningen inatt. Inklusive röda mattan-förspelet. Tror aldrig att det har hänt förut att jag har lyckats hålla mig vaken men nu så...Här kommer lite bilder och mina högst personliga kommentarer om galan och allt runtomkring...


Christian Bale stod för kvällens fulaste skägg och vann pris för bästa manliga biroll i "The fighter", en film som jag inte vet om den har kommit hit än men den verkar helt klart sevärd. Gillar Bale som skådis men han verkar vara en riktig kuf in real life...


Kvällens värdpar var skådisarna James Franco och Anne Hathaway. De var riktigt pinsamt usla tycker jag. James stod stel som en pinne hela kvällen och hade något konstigt stramt påklistart leende och tillförde absolut noll. Anne försökte var lite rolig men blev bara flamsig...


...tur då att den rutinerade Oscar-värden Billy Crystal gjorde ett inhopp och visade vart skåpet ska stå...Ingen är lika bra som Billy!


En av mina favvoskådisar, Colin Firth, vann pris för bästa manliga huvudroll för "The Kings speach" som jag verkligen ska se. Tror att den är väldigt bra. Den vann priset som bästa film dessutom.


Snyggast som alltid på röda mattan: Halle Berry. Så gudomligt vacker!


Här kommer Halles motsats. Helena Bonham Carter som alltid gör sitt bästa att se ut som en riktig häxa...


Kvällens mest osmakligt klädda: Solklar seger för Jennifer Hudson, som visserligen har rasat i vikt med den där urringningen som blottlägger bröst i två olika färger känns bara så trashigt på en Oscarsgala...Nej, nej, nej


Helen Mirren är alltid smakfullt elegant.


Gravida Natalie Portman (alltid bra) vann Oscar för bästa kvinnliga huvudroll i "The black swan) och höll i mitt tycke ett av de bästa och mest rörande tacktalen.


Två veteraner på röda mattan: Niocole Kidman och Gwyneth Paltrow. Gillade Nicoles fräcka klänning men Gwynet var absolut en av kvällens bäst klädda. Synd bara att hennes hållning är usel. Vilken gamnacke hon har! Däremot så sjöng hon överraskande bra på galan.


En annan av mina favoriter: Reese Witherspoon. Alltid hur jäkla snygg som helst i en ganska så enkel klänning och håruppsättning...


Scarlett Johansons klänning var väl ingen höjdare men snygg är hon alltid ändå...

Om man sammanfattar själva galan så var det ingen av de bästa direkt. Ganska så tråkiga tacktal utan allt för stora känsloyttringar och inget utöver det vanliga. Kirk Douglas (typ 93 år gammal eller något) kändes i alla som gaggighet som en befrielse när han kom in och delade ut pris.
Billy Crystal var bra (som jag redan nämnt) och Colin Firths tacktal var lite småroligt på det där träiga sättet som han har...annars...näe...Inga Gwyneth-tårar eller Cuba Gooding-glädjeutbrott här inte.
Kul förresten att Susanne Bier vann pris för bästa utländska film. Henne har jag ingen bild på men hon var jättesnygg.
Det mest tillgjorda tacktalet hölls av kvällens pristagare av bästa kvinnliga birollpriset. Kommer faktiskt inte ihåg vad hon hette men hon spelar white trash-mamma i "The fighter". Det var så himla uppenbart att hon hade väntat sig att få priset och hela hennes tacktal spelades upp på ett så dramatiskt sätt att man var säker på att hon hade stått hemma och övat framför spegeln. Taggarna vände sig utåt så fort jag fick se henne...

Här kommer till sist kvällens utan tvekan snyggaste par:
¨
Matthew med efternamnet man inte kan stava och hans tjej Camila Alves.

och här ett veteranpar:


Anette Bening och Warren Beatty....

Hoppas att de kan få tag på ett bättre värdpar tills nästa år för det var mycket på grund av dem som den här galan blev en ganska så seg tillställning...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback