Potatisbitar och semlor

Idag ville jag ha någon lagad mat till lunch så jag bad Lotta att köpa med lite köttfärssoppa från hotellet. Nu har jag slurpat i mig alltihop och jag lade dessutom i en stor klick creme fraice. Jättesmaskigt var det! Det lilla minuset var att det var små små potatisbitar i soppan. Märkte det knappt först men efter ett tags smaskande så fick jag en lite större bit....Nåja...Det får väl gå...
Jag är inte värst förtjust i soppa så det blir ganska sällan jag äter men den har var jättegod och med creme fraichen så blev jag proppmätt. Kanske kan få mig att hålla fingrarna i styr från att nalla den första semlan för i år. Jag har varit så otroligt sugen på den där semlan i flera dagar nu så det är ren tortyr att gå förbi tårtdisken och se dem stå där dag efter dag.
"Tjugo kilo,tjugo kilo" får jag tänka då för att hejda mig lite. Men ska jag vara helt ärlig så tror jag att den där semlan kommer att slinka ned betydligt tidigare än 8:e mars som jag har tänkt....
Kanske som lördagsgodis? Vi får se....nu ska jag först och främst försöka klara av den här arbetsdagen utan att äta någon...

Kommentarer
Postat av: Daniela

Mmmmmm prata inte om semlor!!! :)

2011-02-17 @ 19:57:43
URL: http://viktnedgangsomfunkar.blogg.se/
Postat av: Linda

Den där soppan är grymt go faktiskt.

2011-02-17 @ 23:19:55
URL: http://linda-larsson.blogspot.com
Postat av: Tessan

Jag klarade mig INTE undan semlan faktiskt. Till slut stod jag inte ut längre och åt en innan jag gick hem....

2011-02-18 @ 07:50:21
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback