Seeeg...

Undrar om jag håller på att bli sjuk eller något????
Idag på pumppasset kände jag redan under första låten att kroppen inte svarade ordentligt. Kände mig liksom seg i musklerna och orkade inte riktigt. Det blev till att kämpa sig igenom passet och lite extra jobbigt blev det när jag dessutom lade till en extra låt (faktiskt av misstag). När jag sedan skulle tillbaka till jobbet och städa så kändes armarna som spaghetti och jag blev nästan illamående.
Kanske beror det på att intaget av kolhydrater har varit väldigt begränsat i tre dagar? Eller också så är jag helt enkelt bara trött...Skit samma, det visar sig snart...

Den förbaskade snön ställde till det litegrann idag också. Insåg inte att det hade snöat så himla mycket förrän jag i sista minuten skulle komma iväg till jobbet. När jag fann min bil helt översnöad så blev jag tveksam till att jag ens skulle ta mig över det första fartguppet här hemma på gatan på grund av obefintligt plogande. Min bil är en liten lätt BMW med bakhjulsdrift och dessutom är den så låg att det får inte komma värst mycket snö innan det tar i underredet. Med andra ord helt enkelt inte lämpad för sånt här vinterväder...Jag tog i alla fall rejäl fart över guppet och det var på håret att jag fixade det...
Ställde bilen på framsidan av cafét och insåg att jag antagligen skulle få skotta fram den till kvällen...
Mycket riktigt...
Peter ringde och sa att han var försenad och att jag var tvungen att även hämta Lina. Kom ut och fann att min bil stod innanför en cirka 40 cm hög snöplogkant. Bara att börja skyffla men inte hjälpte det. Däcken bara spolade. Till sist kom två snälla kunder ut och sa att de hade sett mitt slit från fönstret och de ville hjälpa till att putta. Vilka änglar!! Tyvärr kunde jag inte tacka dem ordentligt för när jag väl kom loss så fick jag en hel radda bilar efter mig och var tvungen att köra därifrån på direkten. Hoppas att de förstod hur tacksam jag var!
Som tur var hade de hunnit att ploga under tiden som jag var borta och när jag anlände till cafét igen så var det en lätt match att parkera.
Vill verkligen inte ha mer snö nu...

Svenska Rallyt har ju börjat idag och jag antar att det är rena julafton för alla förare med all denna nysnön. Är egentligen inte värst intresserad och har inte hört hur det har gått för PG men det ska jag kolla nu snart...

Imorgon blir det jobb igen och sedan båtmöte med supé uppe på Travrestaurangen. Lina ska sova hos mormor och det väntar hon på kan jag lova...

Natti natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback