Starkast vinner...

Ja det blev precis som väntat Marit Björgen som tog hem sitt tredje mästerskapsguld idag på tre försök i damernas 10 km klassisk stil. Men idag fick hon slita ordentligt för det eftersom polskan Justyna Kowalszyk låg före henne nästan ända in i mål men tappade den sista kilometern.
Till skillnad från Petter Northug så är Marit en person jag verkligen beundrar. Hon är alltid positiv och glad och har en vinnarinstinkt och en styrka som få besitter. Jag har med andra ord inte så ont av om hon vinner över svenskorna...haha...

Marit säger själv att hon tror att hon är både fysiskt och psykiskt starkare än till exempel Charlotte Kalla och det tro jag också....





Jag säger bara: Kolla in den där kroppen!!! Marit har gjort sin beskärda del av fysträning om man säger så...Nu vet jag inte hur Kalla ser ut utan skiddress men jag kan slå vad om att det är viss skillnad om man jämför medMarit...Sen kan man babbla om dispens på astmamediciner hit och dit men jag är ganska så säker på att ser man ut sådär i kroppen så skulle man ha en ganska så stor chans även utan mediciner...Björgen är känd för att träna stenhårt och ska man bli lika bra...ja då får man också träna lika hårt...


Kommentarer
Postat av: ROBIN HOOD - gratis designhjälp

Hej du, vill du ha ett eget inlägg+ bildlänk i min blogg under hela veckan och kanske få lite nya läsare? :) läs då detta inlägg o var med helt gratis: http://robinhoods.se/2011/february/hela-veckans-blogg-1.html#comment



Ha en underbar vecka /ROBINHOODS.SE - gratis designhjälp.

2011-02-28 @ 19:27:39
URL: http://robinhoods.se
Postat av: helena ljunggren

Marit Björgen är så bra att jag struntar i varenda liten svenska i spåret. Det behövs inga fler än Marit. Jag hoppas att hon gör det "omöjliga" och kniper guldet i allt hon ställer upp på i årets VM :D

2011-02-28 @ 20:00:47
URL: http://www.helenaljunggren.com/
Postat av: Tessan

Nja...jag vill allt ha något guld på damsidan men hon är en fantastisk idrottskvinna på många sätt. Kanske den främsta Norge någonsin haft...skulle kunna dö för den kroppen...

2011-02-28 @ 21:59:02
URL: http://flowerroad.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men hon erkände häromdan i tv, att hon aldrig skulle kunna hålla sig i toppen utan medicinen...

2011-02-28 @ 22:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback