För mycket socker

Igår tyckte jag att jag hade planerat middagen väldigt bra. När jag kör cirkelträning på kvällarna så hinner jag inte att laga något avancerat eftersom jag inte har så lång stund på mig från det jag kommer hem ifrån jobbet tills jag ska åka igen och då passar de bra med lite mera lättvindig mat. Därför hade jag tänkt mig att göra Paneng-gryta med lövbiff igår.


Jag hade köpt den här färdiga grytbasen. Förra gången köpte jag ICA:as heta paneng, den var god men lite väl stark i smaken därför valde jag denna istället. Kollade dock slarvigt nog inte på innehållsförteckningen i affären men fick se att det var över 10 (!) kolhydrater i den. Socker hade de haft i den....Suck! Tror inte att det var så mycket i den andra sorten men jag kanske missminner mig....Ja i vilket fall som helst så fick det bli den i alla fall eftersom jag var så himla sugen på paneng...får inte bli en vanesak dock...


Lite wokgrönsaker till...


...och lövbiff...


...och sen klart! Väldigt smarrigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback