Känner mig duktig....

Idag har det varit en riktigt bra dag. Lagom lugn och ändå har jag fått en del gjort. Härligt. Just nu känner jag mig extra duktig för jag har, hör och häpna, skurat hela huset. Det hör inte till vanligheterna som ni säkert förstår eftersom jag gör så stor grej av det. Jag avskyr nämligen att skura. Det brukar Peter få göra. Dammsuga tycker jag bara är gött men skura-ICKE!

Jag hittade faktiskt inte ens skurhinken först för här har det inte skurats sedan jul. Efter litande letande i diverse skrubbar och utrymmen så hittade jag den bakom några påsar i tvättstugan. Så nu är det gjort i alla fall...


På förmiddagen kom Andréa och Linnéa på besök en stund och då passade jag på att åka till cafét och införskaffa smaskiga semlor...Själv fick jag nöja mig med en mörk chokladpralin och spendera kaffestunden med att sitta och stirra avundsjukt på de andra. Ni fattar inte vilken påfrestning!! Jag som ÄLSKAR semlor!! Det här är nog faktiskt den största prövningen sedan jag började med LCHF.


Sedan blev det dammsugande av hela huset och Angelina ville förstås hjälpa till. Däremot vill hon vara anonym städare...

På eftermiddagen åkte vi på vanligt tisdagsmanér till badhuset och idag var jag verkligen frösen. Det är något som har kommit i takt med att kilona har försvunnit. Jag som aldrig har frusit förr! Idag tyckte jag inte ens att det var varmt i bastun.

Nu sitter jag och pillar med lite allt möjligt. Bloggar här naturligtvis och ska snart även uppdatera caféts blogg. Den har faktiskt fått lite läsare och vi hoppas naturligtvis på fler. Här kommer länken igen om ni har missat den: www.cafebroms.blogg.se och den finns även i min länklista.
´
Sen ska jag även börja kika på låtar till mitt spinningpass. Har satt som mål att vara klar med passet tills på lördag för då har jag bokat salen på simhallen och ska provköra. Spännande! Lika bra att sätta fart direkt efter inspirationen jag fick av Monica igår!

Natti natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback