Ledig dag?

Ja ibland så känns det som om man har mindre att göra de dagar när man jobbar än när man har ledigt. Det blir lätt så att man försöker trycka in så mycket som möjligt med grejer och ärenden som ska uträttas den där lediga dagen. Idag har det verkligen varit fullt upp om man säger så. Jag har faktiskt inte ens hunnit att bädda sängen, vilket hör till ovanligheterna.

Imorse var jag ju som sagt hos tandhygienisten och fick konstaterat något jag redan visste. Inga hål och knappt någon tandsten. Som vanligt med andra ord. Känner mig lyckligt lottad. Hon föreslog att vi hädanefter skulle ta kontrollen mer sällan och inte mej emot.

Sen hoppade jag in hos morsan för jag hade lovat henne att fixa en blogg till glasmästerit. Har tjatat på henne ett tag och nu har hon nappat på idén. Lyckades tota ihop det till sist men jag sabbade däremot hela hennes hemsida istället så jag vet inte om det var någon bra hjälp att få he he...Tog även cirka 60 bilder i butiken när jag ändå var där som kanske kan komma till anvädning. Här kommer länken till denna blogg: www.blog.glasramen.se. Tycker absolut ni ska gå in och kika för morsan har så himla mycket fint i butiken. Bloggen ligger även under företagsbloggar på Årjängsportalen och i min länklista.

Sen var det helt plötsligt eftermiddag och jag hade lovat Lina att hon och Lisen skulle få leka på eftermiddagen så vi gick till dagis och hämtade henne.


Busungurna lekte och hade väldigt kul hela eftermiddagen och här äter de köttbullar. Jag lyckades för första gången i hela mitt liv göra köttbullar som jag faktiskt tyckte smakade något. Hemligheten? Jag struntade i receptet och hällde i det jag kände för och då funkade det plötsligt.

En och en halv timmes mattenötande med Stefan hann jag också med innan det var dags att ta tisdagsturen till simhallen. Det blev en något kortare tur idag eftersom Lisen frös så hon skakade men Lina var ganska så trött hon också så det gjorde ingenting.

Nu på kvällen har jag roat mig med att ta itu med lite pappersarbete och mejl som skulle skickas så nu har jag bockat av hela listan utom en grej...Skulle fixa lite papper och presentkort till jobbet men vår skrivare är allt annat än samarbetsvillig när man behöver den som mest. Till slut så gav jag upp och hoppas att den är på bättre humör imorgon bitti.

Nu ska jag kolla andras bloggar och få mig lite välbehövlig sömn. Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback