Det närmar sig...

...semester boys and girls! JAAA jag vet att jag tjatar men jag kan inte ens förklara hur skönt det ska bli för när jag vaknade imorse så konstaterade jag att jag är sleten ända in i själen. Jag vill ha lugn och ro i ett par veckor nu så att man pallar med den enorma stress och arbetsbörda som resten av sommaren innebär när man jobbar i ett serviceyrke.
Nåja lugn och ro blir det väl knappast hela tiden om jag känner mig och min familj rätt men allting är relativt. Vi har fortfarande inte planerat in något speciellt och det är lite delade känslor över detta faktum. Jag gillar ju att veta var när och hur och älskar att planera in grejer men å andra sidan känns det lite soft att vara fri att göra som man vill. Att kunna vara spontan och följa väderleken (för det ser ut som om det kan vara en fördel). Vi har i alla fall tänkt att få en hel del dagar ute på sjön med båten (total avkoppling) men detta beror förstås verkligen på vädret.
Liseberg är ett måste varje sommar och jag undrar lite över om man verkligen vågar åka Atmosphere? Man måste ju våga åka allt. Eller? Jag är ju fruktansvärt höjdrädd men det brukar gå hyfsat med karuseller eftersom de går snabbt men jag tvekade i många år innan jag åkte Höjdskräcken och Atmosphere är ju betydligt högre....hmmm...känner jag Stefan rätt så kommer han att övertyga mig om att jag vågar...

Sen har jag och Peter pratat i flera år på att åka en tur till Halden för att titta på Fredrikstens fästning så det SKA vi göra nu. Sånt där tycker jag är intressant och kan vara trevligt som en dagstur när det inte är alltför bra väder. Huvudsaken är att jag inte är HEMMA alltför mycket för då blir det bara en massa MÅSTEN. Det där som ska göras hemma ska jag ta till hösten. Punkt.

Peter har erbjudit sig att midsommarhandla ikväll och det tackar jag för. Avskyr natt storhandla och speciellt om det är folk överallt. Jag å andra sidan har erbjudit mig att gå till systemet. Mycket roligare tycker jag, även om det säkert är en hel del folk där också.

Sen hoppas jag på att Desigualkläderna dimper ner idag också...sååå nyfiken!

De senaste dagarna har jag utvecklat en oroande beroende av att kolla alla vädersajter typ en gång i timmen. Jag som inte bryr mig ett dyft om vädret 50 veckor om året är nu ett väderfreak. Desperat efter sol och värme antagligen men prognoserna blir ju inte bättre (och inte säkrare) bara för att jag kollar stup i kvarten. Dessutom spår ju alla olika och det ändrar sig ju från sekund till sekund nu när det är så ostadigt så det är ju inte till någon nytta heller. Finns ju inte ett skit och göra åt det heller tyvärr...

Nej nu är det väl hög tid att avsluta frukosten och börja förbereda mig för långdag på jobbet. Lina gör sin sista förskoledag på ett bra tag och ikväll ska hon sova över hos mormor. Både Peter och jag jobbar ju imorgon så det var tur att det gick att lösa....

Ha en bra dag allihopa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback