Firande i parti och minut...

...har det varit det senaste dygnet och det gillar jag. Finns nästan alltid anledning att fira något.

Som jag skrev i förra inlägget så blev det dock inte så himlans mycket nationaldagsfirande igår som det brukar bli på grund av både dåligt väder och sjukdom...


Firade litegrann genom att baka chokladbollar och det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig det hela. I vanliga fall så är de slut nästan innan jag hinner tänka tanken att jag ska ta en men inte igår. Peter fick ett infall att han skulle vara ståndaktig och låta bli, Lina är mest noga på själva bakandet och Stefan orkade bara äta en på grund av sin onda hals. Med andra ord så åt Tessan själv upp nästan allihop. Hmm....inte så lyckat...men väääldans gott. Jag behöver väl inte tillägga att jag chokladbollar är en riktig svag punkt hos mig...


Hade riktigt dötråkigt så det blev mycket tid på Facebook...


Nationaldagståget och de fina studenterna såg vi inifrån cafét. Skulle egentligen dit för att städa men lyckades pricka firandet ändå. Sen ville Lina följa med upp till torget en sväng och jag gav med mig trots att jag var hängig och trött...


...men vi hann bara höra klart "Ack Värmeland du sköna..." innan regn och åskvädret drog igång så det var bara att knalla tillbaka igen...


Idag har vi firat Linnéa på tjugoårsdagen...


...och broderskapet som snart är göbbe...närå 28 är väl ingen ålder....?







Nu ska jag försöka stoppa en väldigt trött och sliten Angelina i säng och sen ska jag titta på två avsnitt av Desperate Housewives tänkte jag. Har inte hunnit se förra veckans avsnitt än och så är det ju ett nytt som pågår just i detta ögonblick.

Imorgon är det ledig dag igen och en sista kursomgång i Karlstad. Sen ska jag försöka komma ut på Onsdagsgolfen om vädret tillåter. Har ju inte varit med en enda gång än i år så det är väl på tiden. Lina ska till mormor och sova över bestämde de förut....

So long så länge...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback