Midsommarhelgen i bilder

Ja nu har jag äntligen fått semester (eller egentligen så börjar den ju inte förrän imorgon) och vi har tillbringat midsommarhelgen ute på sjön. Såg ju till en början inte ut som om vädret skulle bli det bästa men vi har haft en kanonhelg!


På midsommaraftonen så jobbade både jag och Peter och Lina fick spendera förmiddagen hos mormor. Här har hon precis anlänt med en fin midsommarkrans i håret...Det var dock lite svårt att få en fin bild på henne eftersom hon inte var på humör för att posera...


Efter att ha stuvat båten full (vi visste inte riktigt hur länge vi skulle vara ute) så hamnade vi på Nordholmen och vi hann knappt gå i land innan regnet kom...


Då får man spendera lite tid i båten i skydd av kapellet...


Kransen fick pryda bordet...


...och sen fick jag faktiskt en fin bild av Lina med kransen på...


Gruppbild tagen av Stefan


Till slut så slutade det ju faktiskt att regna så vi kunde få lite mat i maggen. Peter har en lite säregen stil när han grillar...glömt färskpotatisen hade han också gjort och tror ni att det var populärt eller? Inte värst men å andra sidan så blev ju midsommarmaten väldigt LCHF...


Ingen väderlek stoppar Lina från vattnet. Trots att det var väldigt kyligt så kastade hon av sig kläderna och sprang ned på stranden. Däremot så badade hon inte värst länge...


För en gångs skull hade jag hunnit att köpa jordgubbar och Lina lassade in med god aptit...


Stefan är också nöjd...


Vi avslutade kvällen med prat och skratt runt elden. Den behövdes av två anledningar: för att hålla värmen (det var verkligen svinkallt) och för att hålla knotten borta (en hel del). Vid halv ett frös vi rätt så rejält allihopa så då var det tack och gonatt...


På midsommardagens morgon så drog vi vidare mot sydligare breddgrader med Stefans cykel i fören...


Jag har vaknat till efter en seg inledning på dagen och styr skutan...


I Gustavsfors behöver inte hundarna gå törstiga...


Efter en perfekt genomförd slussning av team Andersson/Broms så är vi på plats i Gustavsfors gästhamn...


Kidsen är hungriga och Tessan är törstig...


Lina är cool i mammas solglajjor...


Efter en stund så var vi en riktig folksamling där i solen på Alcatraz uteservering. Himlen var full av moln men konstigt nog så sken solen i princip hela dagen och vi hade det helt fantastiskt gött där hela eftermiddagen. Jag och Lina avrundade dock ganska så tidigt och Stefan blev uttråkad och fick lift hem av Jonas och Ulrika...
Lite snack i Johan och Susannes båt hann jag dock med innan det var dags att nanna kudden...


Såhär fint var det när vi vaknade imorse...inte helt fel...idag var det Peters tur att vara lite tung i huvudet så jag fixade en bastant frukost...


...och sen blev det förmiddagsfika på Brukshandeln...Lina valde att sitta vid eget bord...


Det var fruktansvärt varmt där på bryggan så jag hoppade i sjön och struntade i duschen. Uppfriskande! Lina fick några brödbitar att mata ankorna med...


...och de var ju genast med på noterna till Linas stora förtjusning...


Vi bestämde oss för att ta en liten tur ut på Lelången och lämnade Gustavsfors bakom oss...


Våra följeslagare, Johan och Susanne


Äntligen fladdrar Nimbusflaggan som den ska!


Lina har tydligen tagit en bild genom luckan med min telefon....


Parkerade mitt ute på sjön och låg där och guppade, solade och badade i ett par timmar. Helt underbart! Precis som livet ska vara. Sen var det dags att slussa tillbaka till Västra Silen och vi hann knappt ur kanalen innan de första regndropparna kom...dock så blev det inte så illa ändå.

Nu är vi ganska så brunbrända och lite slitna men redan imorgon väntar nya äventyr. Vi drar nämligen till Liseberg hela familjen plus att Stefan ska ha med sig en kompis.
Håller just nu på att fixa kvällsmat till grabbarna plus att jag har tvättat och lagt om en hel del skrapsår som Stefan har ådragit sig under dagen. Lina och Peter sussar redan gott. Sen ska det inte dröja så länge innan även jag snarkar. Ska bli skitkul att åka till Götet!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback