Andra Chansen...

Ja vi fortsätter väl med lite melodifestivalbloggande. Why not liksom...
Det här upplägget är så himla orättvist men det är rätt så underhållande i alla fall...
Får se om jag omvärderar några låtar...

Jenny Silver-Love Generation
Tycker naturligtvis fortfarande inte om Jenny Silver och jag tycker att låten känns lite väl lite väl traditionell och mossig...Fast refrängen fastnar.

Är lite småallergisk mot tjejgrupper av det här slaget men låten är bra. Var ju förvånad över att den inte gick vidare direkt. Tjejerna sjuger dock jävligt småsurt hela tiden...

Hoppas på Love Generation ändå...

Love Generation vidare....härligt!

Loreen-Sara Varga
Varför Loreen vill se ut som Quasimodo kan man ju undra men det hör ju egentligen inte hit...Hon sjunger så jäkla bra men det räcker ju inte...låten är en härlig danslåt men lite för anonym i dessa sammanhang...

Tror faktiskt att Sara Varga har stora chanser att gå till Globen. Sverige älskar sådana här små visor och det brukar ju alltid komma med någon till finalen. Texten är ju faktiskt väldigt relevant men jag tycker att fortfarande att Sara Varga är fullkomligt ointressant och så artikulerar hon så fruktansvärt tydligt...

Hejar på Loreen men tror på Sara Varga

Sara Varga...vad var det jag sa?

The Moniker-Linda Pritchard
Vidhåller att The Moniker är absolut sämst av ALLA bidrag i hela årets startfält. OH MY GOD TA BORT HONOM PLEASE!!!

Linda sjunger en pompös ganska så boring öststatsballad som jag egentligen inte gillar värrst mycket men vad som helst är bättre än The Moniker...

Heja Linda!

The Moniker vidare:((  MEN VA FAAAAN...ALLVARLIGT?

Shirleys Angels-Pernilla Andersson
Den här gillar jag verkligen och jag tycker att det är riktigt synd att den får tävla mot Pernilla Anderssons låt som jag också gillar skarpt. Enkel och rak låt med gött gung och jävligt bra sång! Shirley och tjejerna är proffs och det märks....

Pernilla tävlade ju i första deltävlingen som var urkass så jag var lite rädd för att jag hade överskattat låten i jämförelse med det andra motståndet men icke...det här är riktigt bra!! Trallvänligt och skönt lalligt...dessutom älskar jag Pernillas röst...

Pernilla till Globen säger jag...Shirley får ursäkta...

Härligt röstat Sverige! Pernilla ska väl i alla fall få mer röster än den där jäkla pellejönsen!

De där toarulleartisterna var betydligt roligare än Peter Stormare...

Love Generation-Sara Varga
Men jesus nu måste vi höra allt igen...det hade väl räckt med en snabbrepris!

Hoppas fortfarande på Love Generation men tror på Sara Varga....

The Moniker-Pernilla Andersson
Ja vad ska man säga? Går den där totalt talanglösa fjanten vidare så emigrerar jag nästan till Norge...

Rösta, rösta, rösta på Pernilla!!!!!!

Vad var det jag sa-igen? Sara Varga till final...visste jag väl...
OOOOOOOOOOOOOOOOOOONEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ! Var ansöker man om norskt medborgarskap???? HUR I HELVETE KAN NI RÖSTA DEN DÄR TILL GLOBEN????

Tack å gonatt!










Kommentarer
Postat av: Glännert

måtte djävulen kassera allt som har med melodifestival att göra å skica de långt bort! gud sicket tôôl! :P

2011-03-05 @ 23:47:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback