Iphone-strul

Idag skulle jag då äntligen få tummen ur och uppdatera min Iphone och vad händer då?? Jo mitt uppe i uppdateringen så var jag dum nog att springa ned på undervåningen en snabbsväng och när jag kom tillbaka var hade Angelina dragit ur sladden ur datorn och telefonen var helt bananas.

Meddelandet på datorn var tydligt. Du måste återställa telefonen och all data är förlorad. Jag höll på att få krupp kan meddelas....Angelina var INTE så populär just där och då...
MEN...det visade sig att telefonen hade säkerhetskopierat innan jag gjorde uppdateringen och därmed fick jag som tur var behålla både kontakterna i telefonboken och min kalender intakt. Däremot så var alla appar helt borta så nu har jag laddat hem ett ett ex antal om man säger så...Tur i oturen kan man kalla det....Peter sa att om man har otur så kan hela telefonen krascha när man drar ur sladden under uppdatering...Snacka om bräckligt system! Tänk till exempel om strömmen går när man uppdaterar...hmm...jag begriper mig inte på sånt där...

Nu är i alla fall telefonen uppdaterad och klar...nu får vi väl se om det var värt allt trubbel...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback