Kvinnofetdagen...

Ja den benämningen har jag hört flera gånger idag när det både har vart Internationella kvinnodagen PLUS Fettisdag....fyndigt...

Jag har också käkat så det har stått härliga till idag. Mycket grädde har det i alla fall blivit. Antagligen så att det räcker flera dagar framöver.
Att jag skulle äta en semla idag hade jag ju i stort sett bestämt mig för. Visserligen fuskåt jag ju en för ett par veckor sedan men det struntade jag i. På Fettisdagen SKA man äta semla oavsett om man är LCHF:are eller inte. Punkt slut. Nu blev det den andra och sista för i år...


Fin bild på mig som försöker svälja semlan hel...jag äter faktiskt inte semlan så utan jag bryter små bitar av brödet som jag sen doppar i grädden och semlefyllningen....Den var i vilket fall som helst väldigt god och jag hade inte ett dugg dåligt samvete efteråt...däremot blev jag väldigt mätt och fick litegrann ont i magen...tål helt klart inte för mycket bröd åt gången...


När jag kom hem sen så fortsatte jag att svulla och gjorde de superdupergoda LCHF-våfflorna på mandelmjöl. Hallon, blåbär och grädde till förstås!

Nu är jag mer än lovligt mätt, nöjd och belåten...och ganska så trött faktiskt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback