Lönedag

Alltid härligt med den 25:e, payday. Speciellt som idag när solen skiner åter igen och jag vaknade faktiskt innan väckarklockan ringde. Det händer inte speciellt ofta kan jag säga. Snarare att jag inte ens vaknar av den...
Sen är det ju så att de där pengarna inte sitter på kontot värst länge för sen några dagar senare ska alla räkningar betalas men man får känna sig lite rik en liten stund i alla fall...
Skulle tippa på att det blir en hel del att göra på jobbet idag också så jag sitter här och laddar nu och käkar långfrukost med Lina Flina.

Hade (som Peter påpekade) lite orutinerat tagit på mig att ha pump-pass igår (det var faktiskt min tur) så jag missade när FBK dängde AIK för andra matchen i rad. Gött är det i alla fall. Undrar när hockeyn börjar imorgon. Hoppas att det är lite senare så jag hinner hem ifrån jobbet och får se den matchen i alla fall. Luleå slog ju Skellefteå igen också fast i den semin verkar det vara lite jämnare. Skulle bli mycket förvånad om inte FBK klarar sig till final. AIK har gjort den här resan bra men nu tar det nog stopp.


Måste bara skriva några rader om Elisabeth Taylor också som dog häromdagen. En fantastisk skådespelerska och en av de sista som fanns kvar av de stora skådisarna från Hollywoods glansdagar. Hon har levt ett fascinerande liv med mycket berömmelse, många passioner, varit involverad i mängder av välgörenhetsprojekt men även varit drabbad av mängder av hälsoproblem och egentligen är det väl helt otroligt att hon lyckades bli såpass gammal trots alla sjukdomar som hon drabbats av.
Jag har sett en rad av hennes filmer (mest de ifrån 60-talet) och bäst gillar jag "Cat on a hot tin roof", inte bara för hennes insats utan även för att Paul Newman är så gudomligt snygg i den filmen :))
Otroligt snygg var hon också i unga dagar. Kolla bara in bilden här ovan. Snyggare än så blir man knappast. Vilken utstrålning!
Rest in peace Elisabeth


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback