Morgonstund...


Frukost! Två kokta ägg med majonäs och tre skivor bacon...

Fredag igen och återigen en dag med hyfsad lång sovmorgon. Jobbar som vanlifgt eftermiddagen och är troligtvis inte hemma förrän efter åtta någongång i kväll.

Jag och vågen är lite osams just för tillfället...och tyvärr så har den dessutom rätt. Jag har slarvat de senaste två veckorna och nu måste jag verkligen skärpa mig. Tror att jag fuskar med fettet för jag är småsugen och det blir man ju inte om man äter ordentligt. Överhuvudtaget så blir det nog lite för lite mat ibland och då är det lätt att det blir mindre bra alternativ som slinker ner. Måste få mig själv tillbaka på banan igen för det vore inte roligt att plussa för andra veckan på raken...
Nä den här helgen MÅSTE jag hålla mig undan smågodisskålen och laga bra mat.

Från det ena till det andra...

Detta gjorde Johanna (vår praktikant på cafét) mig uppmärksam på i förrgår. Lite lustigt är det...


Den är MER-förpackningen heter Hallon/Blåbär. Om man kollar innehållsförteckningen så innehåller den 6% ÄPPLE, 3 % hallon och bara 1% blåbär. När man kollar jordgubbssmaken så är det samma visa. Mest äpple i den också. Det mest ironiska är att man har tagit bort den renodlade smaken äpple på de små Tetrapaken....Skumt!

Nu ska jag dricka mitt kaffe och sen vidare till jobbet...men inte förrän om en timme tack och lov...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback