Motar suget...

Ja jag åt ju en semla igår och det räcker för att sockersuget ska återvända. Suck vad tråkigt det känns! Att inte kunna äta det minsta sött utan att ha ett par dagars kamp med hjärnan att jag verkligen inte behöver de där kexen i skåpet eller att jag inte måste äta ur Nutellaburken...

Det har gått ganska så bra hela dagen men nu ikväll så har suget varit rent ut sagt förjäkligt och därför har jag nu smaskat i mig hela tre Babybelbitar för att mota suget en aning. Det har funkat. Vad glad jag blir när jag har sådana saker hemma i kylskåpet så man har lite nödfallsproviant. Borde egentligen alltid ha lite nötter hemma också, men risken är att jag väl går och äter dem även när jag inte är sugen...

Nu ska jag snart gå och lägga mig så jag klarar mig nog undan sött idag också. Hoppas att det har gått över tills imorgon för då är jag tillbaka på jobbet igen...

Kommentarer
Postat av: caena

Nötter är farligt, har hemma flera olika sorter, men jag klarar inte av att bara ta några. Det blir smågodis effekten på nötter.

Tar en, tar tre, tar hela påsen utan att jag märker det..

2011-03-10 @ 10:32:08
URL: http://www.10kvadrat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback