Nervpåfrestande dag

Var trött som en gris imorse men piggnade hyfsat snabbt på mig när jag väl klev upp. Kom på att det var den 30:e idag och skulle lite snabbt föra över pengar till lån och annat på mitt konto. Lyckades med detta men kom på att jag hade glömt en grej och när jag skulle logga in med min dosa igen så lyckades jag trycka fel kod TRE gånger. Var så jävla säker på att det var rätt kod att jag naturligtvis tryckte alla tre gångerna så nu är kortet spärrat och det tar en vecka innan jag får ett nytt. Väldigt osmidigt såhär i räkningsbetalardagar. Bra start på dagen...INTE!

Sen kom jag till jobbet och tårtdisken hade kapsejsat vilket innebar att vi var tvungna att trycka in alltihopa i smörgåsdisken plus snurrkylen och detta blir rätt så bökigt. Vet att det är en småsak men sådant kan verkligen få mig på dåligt humör. När saker och ting inte fungerar lika smidigt som vanligt...jobbigt.

Sen skulle jag iväg på ett möte på skolan under lunchen och detta drog ut på tiden i hela två timmar och när jag kom tillbaka så var Bittan tvungen att få lite mat i sig. Själv skippade jag maten och gjorde smörgåstårtor istället. Hann inte städa undan innan jag skulle hämta Angelina så jag fick åka tillbaka sen och städa klart. Det blev med andra ord sent innan jag kom hem och fick middag på bordet och vid det laget var jag ganska så grinig och trött.
Vissa dagar är lite tyngre än andra om man säger så...

Imorgon blir det också en lång dag eftersom jag jobbar eftermiddagen och sen ska jag på föräldramöte på dagis och sen tillbaka och städa på jobbet.  Måste dessutom hinna till banken också och fixa mobilappen för då kan jag i alla fall flytta mina pengar till mitt och Peters gemensamma konto så att jag kan betala räkningarna med hans dosa.  Sen måste jag skicka ett par byxor också som jag har sålt på Tradera. Det är mycket nu...

Nu ska jag kolla på DH som jag spelade in igår för att muntra upp mig lite tror jag....

Till sist; Tur att inte morsan är kvar i Thailand med tanke på det kraftiga regnandet...Moder Natur har tydligen bestämt sig för att ställa till med lite elände både här och var just för tillfället...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback