Ostkyckling i örtagården


Det här receptet provade jag i lördags och halleluja vad gott det var! Arla-sidan har verkligen otroligt många bra LCHF-recept! Detta bör ni testa...


Recept: Arla

Ingredienser

4 port

8 kycklinglår eller 4 kycklingfiléer
2 paprikor
1 knippa salladslök
1 fänkål
2 1/2 dl Kelda mellangrädde
1 msk konc kycklingfond
1 pressad vitlöksklyfta
1/2 dl färska örter, t ex timjan, basilika
2 msk smält smör
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
2 dl Kvibille riven ädel

Gör så här

Sätt ugnen på 225°. Kärna ur och strimla paprikorna. Skär salladslöken i bitar och fänkålen i tunna skivor. Lägg grönsakerna i en ugnssäker form. Blanda grädde, fond, vitlök, grovhackade örter och häll över grönsakerna. Lägg på kycklingen. Pensla med smör och krydda med salt och peppar. Stek i mitten av ugnen ca 20 min. Ta ut och strö osten över kycklingen. Stek ytterligare ca 10 min. Servera med kokt delikatesspotatis. Garnera gärna med färska örtkryddor.



Kommentarer
Postat av: nilla

Ser supergott ut. Jag surfar runt lite och kollar på lchf recept. måste ju lära mej detta nu. Din kyckling ska jag verkligen prova. tack. Ha en bra dag// Nilla

2011-03-20 @ 16:07:03
Postat av: Tessan

Den är supergod Nilla så det tycker jag verkligen att du ska göra:))

2011-03-21 @ 12:42:23
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback