Vilket sportögonblick!



Hela dagen idag har varit fullspäckad av sport, bara massor utav sport...Jag har följt vintersporterna åtminstone via SVT Play på min iphone under tiden jag arbetade (nåja jag kollade ju inte HELA tiden men jag hörde det mesta i alla fall). Storslalom, skidskytte, tremil, störtlopp och skidskytte igen...

Skidskyttet för herrarna gick ju minst sagt väldigt dåligt och är inte så mycket att orda om. Carl-Johan Bergman hade ett jätteläge men sköt tre bom i sista skyttet. Han verkar aldrig få nerverna under kontroll den karln...

Dagens bästa ögonblick stod i alla fall norskorna för. Therese Johaug och Marit Björgen. Vilka tjejer!!! Charlotte Kalla var ju ett par minuter efter. Ett par minuter!!! Johaug fullkomligen flög uppför backarna i Holmenkollen och det var faktiskt kul som omväxling att någon annan än Björgen vann.
När Johaug kom på upploppet och den enorma publiken hejade öronbedövande, då fick jag faktiskt gåshud och tårar i ögonen. Sånt där är jag svag för...Stora idrottsprestationer får mina känslor att svalla...
När man sen fick se Johaugs egen glädje och även Björgens när de båda passerat mållinjen ja då var det ett magiskt sportögonblick...Vilken upplevelse för alla inblandade...
En dag som denna kan jag glädjas med Norge. Inte som igår när Petter Northug passerade måööinjen om man säger så...
Lite småroligt såg det ut när Kalla fällde Steira på slutet. Det såg först ut som om hon tänkte stanna och hjälpa henne upp men ångrade sig och fortsatte loppet. Antagligen tyckte hon att det var väääldigt pinsamt...

Skidskyttet för damer var väl helt OK och både Helena och ACO har ett hyfsat utgångsläge inför jaktstarten.

Anja Pärson vann tydligen störtloppet också men det missade jag faktiskt...

Å inte nog med detta...ikväll spelas sista slutspelsomgången i elitserien. Äntligen slutspel och nu ska jag börja engagera mig också. Har inte riktigt tid för det under den lååånga transportsträckan. Verkar i alla fall som FBK har hittat slutspelsformen.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback