Har snöat in på...


Just det. Elvis "the King" Presley har jag de senaste dagarna snöat in helt på. 
Inte av någon speciell anledning egentligen. Har aldrig riktigt förstått storheten med Elvis musikl (gillar några enstaka låtar bara) utan mera bara för att jag ibland får för mig att ta reda på fakta och skvaller om olika kända personers liv och leverne. Ena stunden är det Johnny Cash, nästa Mozart, John F. Kennedy, Cornelis Vreeswijk och så vidare...när jag väl får för mig att jag vill läsa om dessa personer så söker jag upp allt möjligt som jag kan hitta på nätet. Därför har jag nu under kvällen suttit på You Tube och kollat massa klipp från Elvis-shower, intervjuer med Priscilla och även Lisa Marie. Nördigt...jäpp! Dessutom har jag gått och nynnat på "Suspicious minds" i två dagar nu...

Här kommer till sist mina favvo-Elvislåtar:
1. Suspicious minds
2. Always on my mind
3. In the ghetto
4. Hound dog
5. Little less conversation

Mest intressant är egentligen Priscilla Presley. När Elvis dog så var de ju redan skilda sedan några år tillbaka men ändå är det hon som har jobbat stenhårt i alla år för att bevara hans minne åt eftervärlden. Handlar det bara om business och stora pengahögar eller anser hon att hon är skyldig honom detta som mamma till hans enda barn? Hon har ju i princip vigt sitt liv åt Elvis trots att det är över 30 år sedan han dog. Fascinerande är det i vilket fall som helst....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback