Häxjakt



Känner att jag måste få skriva några rader om Ola Lindholm-häxjakten som just nu pågår i media. För en häxjakt är det verkligen. Killen har kissat positivt för spår av kokain och nu behandlas han i princip som en pedofil eller seriemördare i pressen. Ja inte bara i pressen heller. SVT har stängt av honom från jobbet och likaså Kamratposten i väntan på dom. Är man inte oskyldig tills man döms i det här landet eller? Jag förstår naturligtvis dilemmat med tanke på att Ola i första hand jobbar med barn och bör vara en bra förebild men är inte detta ändå att ta i? Läste en väldigt bra artikel av Aftonbladets Ronnie Sandahl idag där han verkligen satte fingret på problemet. http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/ronniesandahl/article12996674.ab Vad är egentligen värst? Att en barnprogramledare tar kokain (det vet vi ju inte heller om han har gjort) eller att barn och ungdomar lär sig att om man gör ett fel så har man inga vänner kvar....
Missförstå mig inte nu. Jag är emot alla sorters knark men det får finnas gränser och proportioner för hur illa man kan behandla en människa för hans snedsteg. Jag tycker uppriktigt synd om Ola som verkar vara en hyvens kille och dessutom är väldigt duktig på det han gör. Tycker kanske att SVT istället borde stötta en av sina mest omtyckta programledare istället för att vända honom ryggen. Undrar om de har samma policy när det gäller andra anställda med problem eller klarar de sig undan bara för att de inte har blivit uthängda med namn och bild i kvällspressen? Näe fy fan!! Hela den här historien gör mig spyfärdig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback