Sista rycket

...och sen är det golf som gäller heeela helgen! Tjihooo va kul!
Angelina ska åka med mormor upp till Sunne så hon är också förväntansfull. Ska skynda mig att packa ned hennes grejer nu innan det är dags för jobb. Har så svårt för att packa och eftersom en viss dam vägrade att somna igår kväll så hann jag inte hänga tvätten heller så nu får vi se om jag har några kläder att skicka med överhuvudtaget. Hängde dem tidigt imorse och vred på värmefläkten så något borde ha torkat.

Igår var det jobb hela dagen och sen kollade jag på Eurovisionsschlagern. Var faktiskt överraskad över att det var flera riktigt bra låtar. Det mesta brukar ju bara vara rena skiten. Gillade Rumänien, Estland och Irland mest. Danmarks låt var verkligen en ren och skär kopia av Andreas Johnsons "Sing for me" och den tycker jag ju är bra men jag dissar ändå för Danmarks version var sämre...
Moldavien förnekar sig inte och hade i år skickat cirkusartister med struthattar. Är inte så förvånad för jag kommer ihåg för några år sedan när de skickade en typ grupp som hade typ 100-åriga gammelfarmor med sig som satt mitt på scenen och slog på en trumma. Jaja...det verkar funka i alla fall för de gick ju vidare....
Vitrysslands låt var ju textmässigt rent förskräcklig men melodin var lite Lady Gaga-hjärntvättaraktig. Kommer att gå bra för dem tror jag...

Eric Saade gick det bra för tycker jag. Ljudet på sången var riktigt taskigt men annars var det ett väldigt bra framförande. De lyckades spränga glasburen till sist också. Halleluja! Jisses vad nervöst det var innan de ropade upp Sverige. Jag trodde nog att det var kört där men det hade varit lite orättvist om han inte hade gått vidare. Tyckte ändå att låten höll rätt bra i konkurrensen.

Irland kommer nog att komma riktigt högt upp. De där två studsande penntrollen var det ju bra fart på och låten var oväntat modern för att komma från det eviga powerballad-landet Irland.
Tyvärr kommer Eric Saade att sjunga precis efter irländarna i finalen och strax före Estland som också hade en modern, fartig låt så lottningen var väl kanske inte den bästa...men men...tror ändå på en hyfsad placering för  Saade.

Nu får jag sätta fart och grejsa om jag ska hinna med allt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback