ÅÅÅÅ va ja ä lett smörgåstårtor...

Blev precis så hektisk dag på jobbet som jag förutspådde imorse. Bara lite värre. Började bra med att jag som vanligt bryggde kaffe med tappen öppen (händer minst tre gånger i veckan) så jag fick torka kaffe för brinnande livet. Så fort vi öppnade var det kö till dörren och alla skulle såklart ha smörgåsar. Bredde mackor för glatta livet och de försvann direkt. Sedan bara fortsatte det att strömma in folk hela tiden så en utav oss var tvungen att stå i kassan hela tiden. Sådana dagar är värst för då är det svårt att hinna med. Det är nästan bättre att det kommer rusher och är lugnt emellanåt.
image135

Känner att jag har varit väldigt stingslig idag och det har en del fått känna på ordentligt. K. S. kom in och började stri om att kaffekopparna var slut. Jag trodde att bara de stora kopparna var slut och sa till honom hälften på skoj och hälften på allvar: "det går så bra med de små kopparna också och du kan gött gå två gånger din late jävel". Jag trodde att A-M skulle sjunka genom jorden. Hon trodde väl inte att jag var riktigt klok. K. skrattade dock och han fick till slut sin kaffekopp. A-M berättade efteråt att alla kopparna faktiskt var slut så där fick jag. Var väl kanske lite onödigt men jag hoppas att han inte tog illa upp på allvar. Jag menade i alla fall inte så illa....

image136

Som vanligt på fredagar har det regnat in smörgåstårtor som ska göras på lördagen. Imorgon har jag o Lotta fem stycken beställda och det kommer vi aldrig att hinna om inte jag börjar tidigare. Skulle tro att det blir kaos imorgon också nämligen. Får nog gå dit vid sju i alla fall. Det är ju skitbra att det går mycket smörgåstårtor men ibland blir jag bra lett att göra dem. Har gjort ganska många den här veckan....

Kände att jag behövde en promenad och lite frisk luft efter jobbet så jag och Angelina gick upp till Årjäng i det underbara vädret. Handlade litegrann och köpte pizza på hemvägen. Nu vet jag att det funkar att hämta pizza med barnvagn också. Var dock inte så varm när vi kom hem, men den slank ner ändå. Angelina älskar också Hawaii-pizza.

Brorsan ringde mig idag på eftermiddagen och undrade om det var OK om han började med sandlådan för han ville ha något att göra. Tyckte det var en bra idé och för en timme sedan anlände han med en styck åttkantig, urfräck sandlåda med tillhörande nät att lägga över så inte katterna kan bajsa och kissa i den. Angelina kommer att älska den. Vad har man gjort för att förtjäna en sådan underbar bror?

image137

Nu ska jag kolla sista perioden på hockeyn och kanske mysa till det med en film. Stefan är hos sin mor, Peter kommer inte hem än på några timmar och Angelina sover. Får väl passa på att njuta av lugnet antar jag....
image138

Gotti-gott: Krokofanter är världens bästa godis. Hoppas att de tar slut på OK snart så jag slipper köpa varje gång jag är där. Hawaii-pizza med kebabsås från Venedig är ett måste på fredagar.

Blä: Bittan beställde något slags lufttorkat sidfläsk till cafét som kom med svål och hela alltet. Såg så äckligt ut att jag, Lotta och Bittan ville spy. A-M. gjorde dock underverk med äckel-fläsket och gjorde en underbart god toast med fläsket samt billingesost och en lite starkare mögelost som jag inte kommer ihåg namnet på + paprika som pricket över I. Hur smaskigt som helst! Man kan väl ändra sig???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback