Larz Kristerz -värdiga vinnare...



Har nyss kollat färdigt på finalen av Dansbandskampen. Naturligtvis var det ju redan på förhand klart vilka två som skulle duellera på slutet men om man som jag tittar utan att ta hänsyn till tävlingsmomentet så spelar det ingen roll. Missade i stort sett de första låtarna som banden framförde men de har man ju hört förut ändå. Roligare var det att följa de överraskande bra nyskrivna låtarna. När Larz Kristerz satte igång att spela "Carina" så sa jag direkt till Stefan: -De vinner!
Låten var ju i alla sin nördighet hur jäkla dansvänlig och cool som helst. Texten var ju också helt suverän! Låten fastnade som klister på näthinnan och det känns som om man kommer få höra den ett antal gånger till i framtiden....

Scotts låt däremot gillade jag inte alls. Gapig och skränig och så var det någon som sjöng falskt mest hela tiden. Scotts version av "Inget stoppar oss nu" var däremot väldigt bra. Skulle inte tro att Scotts behöver bekymra sig värst för sin framtid i vilket fall. Det blir Melodifestivalen nästa som kommer att göra dem ännu mera i ropet. TV är verkligen det magiska forumet....

Larz Kristerz vann på sin oerhörda charm, sin musikalietet och att de alltid spelar med en oerhörd glädje och med ett sväng som inte liknar något annat band som har deltagit. Klassisk dansbandsmusik helt enkelt. Sånginsatserna är väl sådär ibland men det gör inte värst mycket för det kompenserar bandet med sin spelglädje.

Min mamma blev som oerhört förvånad när jag avslöjade att jag följde "Dansbandskampen" slaviskt. Jag är indoktrinerad med dansbandsmusik i princip sedan jag föddes och sedan de tidiga tonåren har jag alltid sagt att jag HATAR dansbandsmusik. Kanske lite att överdriva men det är ingen musikstil som lockar mig direkt. Jag kommer inte heller i fortsättningen att lyssna på varken Larz Kristerz eller Scotts men som underhållning har Dansbandskampen varit väldigt rolig trots att samma band har gått vidare hela tiden....och slutligen: Det finns inget snack om saken....Peter Settman är i särklass den bästa programledaren som finns i Sverige.

Kommentarer
Postat av: mamma

spelar ingen roll vilken musik man gillar eller vill utöva. det ger väldigt mycket gemenskap och glädje i alla fall. mamma saknar när terése satt vid pianot på morgonen före skolfärd och sjöng. kommer särskilt ihåg Anthem.hoppas att Angelina fått sina föräldrars intresse för musiken för det ger så mycket kram mamma

2008-12-21 @ 14:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback