Nu har jag gjort det igen...

Somnat med kläder och allt på och vaknat mitt i natten och varit helt övertygad om att jag har försovit mig å det grövsta. Hade jag ju naturligtvis inte gjort, men nu är jag i alla fall vaken....
Fick lägga mig bredvid Angelina igår som vägrade somna i sin säng. Vi låg och lyssnade på julmusik med min mobil och då somnade vi båda två. Undrar hur länge Stefan var uppe innan han upptäckte att att det var sängdags? Stackarn...

Ja jag måste erkänna att jag går på tomgång just nu. Massvis att göra både på jobbet och hemma och jag känner själv att jag är bara så himla trött hela tiden. Har absolut ingen ork kvar. Igår kväll var jag så sur och grinig så jag blev lett mig själv.
Angelina fick sig några skopor ovett bör nämnas. Inte helt oförtjänt förvisso. Just nu så går det inte att lämna henne en endaste sekund innan hon hittar på något bus.

Blev lite längre arbetsdag än vad jag hade trott igår för Lotta fick häva sig iväg och hämta Mikaela på skolan. Hon mådde illa. Men jag jobbar tusen gånger hellre än att ha en eventuellt magsjuk unge i mitt hus....
Trodde att det skulle bli lite mindre norrmän den här veckan men om så blir fallet så har det inte börjat klinga av ännu i alla fall.... Vi hade minst sagt fullt upp att hinna med allt. Men även om det är stressigt ibland så är det otroligt mycket mer inspirerande att jobba när det är full fart än till exempel de där dagarna i november när vi gick på varandra och trampade för att det var stendött.

Angelina var precis så trött som jag trodde när jag skulle väcka henne inför luciatåget igår morse. För att få upp henne överhuvudtaget fick jag muta henne med att hon fick öppna chokladkalendern.
Att få på henne tomtedräkten gick bra men hon surade allt lite och hon deklarerade att hon "inte ville sjunga".
Det gjorde hon inte heller. Inte en ton. Inte ens " I ett hus vid skogens slut" som jag vet att hon kan. Hon gjorde entré i lussetåget med nappen i munnen och snuttefilten i handen. Sen stod hon mest och stirrade förundrat på alla föräldrar som stod och tittade. Hon grinade i alla fall inte så man får vara glad över det....
Efteråt blev det fika inne på dagis och jag hade för en gångs skull inte bråttom så vi kunde sitta ett tag och vakna till med lite kaffe.


Trött och sur liten tomtenissa


Med nappen i munnen. Det är mormors näsa som sticker fram om ni undrar. Fick inga bilder på själva lussetåget för jag tog kort med dagiskameran så jag hann inte....


Linan äter pepparkaka.

Nu har vi bestämt att det blir party på juldagen...Ska bli riktigt riktigt roligt faktiskt. Det var evigheter sedan jag och Peter orkade ut på juldagen.

Har äntligen fått in lite musik på min mobil. Bara julmusik förstås men jag saknade en hel del låtar så jag tror att Peter har raderat dem. Grrr...

Undrar vad jag ska göra nu? Skulle behöva hitta en aerobic-DVD så jag får lite inspiration till ett nytt pass. Tre veckor går fort och vips så ska man sätta igång igen och då får man kasta ihop något i sista sekunden....Ny musik ska också fixas.
Nja... känns lite överambitiöst att pyssla med halv fyra på morron så det får nog bli att jag läser tidningen istället....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback