Bajs på väggarna...

Andra kvällen på raken som jag somnar ifrån alltihop. Den här gången vaknade jag lite tidigare dock men resultatet blir samma. Jag måste gå upp på toaletten och då är det kört att somna om på en stund.
Vet inte varför Angelina totalvägrar att somna fast hon är så trött. Envis som en gris är hon och ligger och spärrar upp ögonen och sparkar och grejar med allt för att INTE somna.

Hon hann att ställa till med en hel del bus igår också.


Här plockar hon till exempel lydigt tillbaka sina strumpor i korgen efter att jag strängt har sagt till henne. Vet inte varför hon prompt ska hälla ut alltihop på golvet flera gånger per dag. Ibland tar hon hela byrån med kläder också...

Men det buset var ganska lindrigt i jämförelse med det andra....Första gången jag försökte lägga henne så läste vi först i anlig ordning och sedan efter ett tag hörde jag att hon var uppe och rumstrerade runt.
Stefan sa att hon hade tänt ljuset och satt på golvet och läste. Tänkte att detta var OK för hon brukar krypa tillbaka till sängen och somna efter en stund. Sedan gick jag ned och började skura. Då hör jag Stefan ropa:
- Du får nog byta på Angelina för det luktar bajs ända hit.
Jag skyndar mig upp med en hemsk aning som tyvärr strax blev bekräftad. Hon hade gjort en repris av vad hon gjorde förra veckan hos morsan. Hon hade varit i blöjan med händerna och kladdat bajs både på sig själv men framför allt på väggen. Det luktade pyton i hela rummet! Fy fabian så äckligt! Inte någon partyhöjande incident må jag lova....
Fick granska hela rummet för att se vad hon mer hade kladdat på men det verkade som om jag hade kommit i hyfsad tid i alla fall. Snuttisen fick sig i alla fall en välbehövlig tvätt och det fick hon ta som straff....

I övrigt har det varit ytterligare en hektisk dag på jobbet. Jag har i princip ägnat hela dagen åt att producera smörgåstårtor. När man ser mina händer så kan Askungen slänga sig i väggen. På vintern blir jag så torr på händerna och det blir inte bättre när man tvättar händerna typ 100 gånger om dagen och hanterar citroner, tomater och räkor hela dagarna. De ser helt enkelt för jävliga ut för tillfället.
Idag var det en sådan där riktigt jobbig dag när allt jäklades med mig. Ingenting fungerade smidigt. Ett tag var jag så frustrerad att jag bara ville gå hem och grina men det brukar ju ordna upp sig till slut vilket det också mycket riktigt gjorde...

Måste bara berätta om en sak som hände igår som gjorde mig riktigt arg.
Vi har en stor trä-lykta utanför som vi har ett brinnande blockljus i om dagarna. PÅ eftermiddagen kom en kund in och berättade att en hund hade rivit omkull lyktan och att ljuset fortfarande brann så det var nog bra om jag skyndade mig ut och tog hand om det. Sprang ut fort som bara den och där på trappan står en man och han säger indignerat till mig när jag kommer i full fart:
- Akta koppen! och gör en svepande rörelse ned mot trappan.
Han har helt sonika ställt ned en full kaffekopp mitt framför entrédörren och själv stod han på första trappsteget och rökte. Jag blev grymt irriterad och frågade inte lite syrligt om det var hans hund, för nu hade jag fått se att hunden (ett stort jäkla schabrak med nithalsband på) stod fastbunden i stolpen bredvid lyktan och hade snurrat sig runt både stolpe och omkullstjälpt lykta och försökte utan resultat att komma loss.
- Jaa svarar mannen helt oberört.
Jag undrar i mitt stilla sinne hur någon kan vara så fruktansvärt nonchalant och skyndar mig fram till lyktan som halvt om halvt redan brinner i träet.
-Ojdå, pressar mannen fram och står fortfarande som fastnitad i trappan och fortsätter oberört att röka. Efter en stund har jag i alla fall lyckats släcka ljuset samt den lilla branden,  trasslat loss koppel och hund, demostrativt flyttat lyktan långt bort ifrån hunden och slutligen arg som ett bi gått förbi mannen och muttrat ett halvhögt: "Jävla idiot".


En sak som jag har funderat lite över är nedfällda eller uppfällda toalett-lock. På cafét har vi vår städskrubb innanför kundtoaletten så man går ju igenom några gånger om dagen och ibland är man ju där och kollar så det finns papper, tvål och sådana grejer. Jag tror aldrig jag har kommit in på toan och toalocket har varit nedfällt. Det är ju egentligen helt otroligt. Och varför? Jag har i min enfald alltid trott att det bara är karlar som aldrig fäller ned locket men det kan ju inte stämma för vi borde ha ungefär lika många män som kvinnor som använder toan och jag kan väl omöjligt alltid komma in efter att en karl har varit där?
Elller är det bara jag som fäller ned locket och är jag onormal eller? Stor fråga det där...ha ha ha...
Sedan hör det ju till saken att jag har fåniga tvångstankar om att locket MÅSTE vara nedfällt när toan inte används så det är nog trots allt jag som är lite sjuk i huvudet....
Det där började när jag såg ett program för hundra år sedan om hur stora problem de hade i New York med att stora råttor kröp upp ifrån avloppen och upp ur toaletterna. Jag ryser fortfarande när jag tänker på det...

Nu börjar de sista idéerna inför julklappsinköpen att poppa upp så det ska nog hinna färdigt i tid i år också....
Imorgon får det nog bli en tur till Töcksfors för det är en del jag ska ha där. Angelina blev överlycklig när jag berättade det. Att hon ska få åka både till shoppingcentret OCH badhuset på en och samma dag blev nästan för mycket för henne....

Måste verkligen skicka julkorten också imorgon. Dagarna går obönhörligt fort och det är lätt att glömma bort. Ska inte skicka så många så det går ganska fort....

Peter berättade att han kanske kanske kommer hem redan imorgon om inget oförutsett inträffar. Hurra! Nu blir han hemma i flera veckor!!!! Gött de....

Jag och Stefan har snart ätit upp allt julgodis så nu är det dags att göra mer...

Näe nu är det nog dags att försöka somna om igen....




Kommentarer
Postat av: Anneli

Smörj dina händer med olivolja och ta på dig bomullshandskar under natten. På dagen kan du smörja dig med Zona.

Lycka till!

2008-12-17 @ 09:12:38
Postat av: Tessan

Tusen tack för tipset!

2008-12-18 @ 06:27:52
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback