Vill ha semester-NU!

Efter alla sjukdomar och dag ut och dag in med ungar som skriker, klagar, inte sover på nätterna osv. så börjar mitt tålamod att tryta litegrann känner jag...Därför ska jag ägna lite tid åt att klaga i dagens blogg. Så alla ni som inte gillar detta kan sluta läsa nu....

Efter denna dagen så känns det som om jag bara skulle kunna dra härifrån precis vilken sekund som helst. Drömmer mig bort och föreställer mig att jag ligger på en solig strand med en kall öl, en MP-3 och en bra bok. Ååå ljuva tanke....


image82
Här är Bittan nu...jag är INTE avundsjuk....inte alls....snyft!

Fick ögondroppar till Angelina idag så förhoppningsvis blir hon bättre snart. Hon chockade mig genom att vara jättesnäll när jag skulle droppa i till och med.
Däremot så har hon varit jätte-mammig, gnällig och trotsig i stort sett hela dagen. Som toppen på isberget så vill hon inte sova. Tre timmar tog det att få henna att somna och nu vaknar hon cirka varje kvart. Det blir inte så mycket annat gjort kan jag avslöja...
Förut rev hon ut en skål med pennor som jag har plockat upp femtusen gånger under dagen och då röt jag till på skarpen. " Angelina! Så FÅÅÅR du inte göra!" Trodde att hon skulle börja lipa som med allt annat idag, men icke. Hon aåg bara snusförnuftigt på mig och sa med allvarlig min: "Näähääj" och så nickade hon. Då kan man inte låta bli att skratta hur jobbigt det än känns....

Har börjat fila på ett step-pass inför nästa vecka. Tycker själv att det är hur roligt som helst. Hoppas att jag inte blir ensam om det.

Artikeln om golfklubben hann jag nyss klart med. Har försökt att sätta mig minst tjugo gånger idag, men det går ju bara inte när man har en unge som prompt ska klättra upp på skrivbordet och parkera mellan tangentbordet och skärmen.

Peter ringde förut. han har ont i halsen. Jippi!

Nu är det nog tyvärr kört för kära Färjestad. Tror aldrig att de kan ta igen ett 2-0 underläge mot Linköping. Speciellt inte utan en riktig målvakt. Hoppas att jag har fel...

Kollade in HV 71-Timrå och tyckte att det var en ganska trist match trots att det var jämt. Jämtin var lika fjantig som vanligt och tog stendumma utvisningar. Undrar när han har tänkt att växa upp? Brorsan gick i samma klass som honom i Karlstad och därför vet jag att han är precis lika fjantig privat. Brorsan brukar sällan prata skit om folk men Jämtin kan man lugnt påstå att han inte klarar av.

image83
Sveriges största hockey-fjant

Nu ska jag snart kojsa och hoppas att jag får sova betydligt bättre än vad jag har gjort de tre senaste nätterna...Ciao




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback