Nu grönskar det i dalens famn...

image212
Angelina med sin snyftare till mamma

...och nu sätter allergin till. Nu är det nästan till 100% säkert att det är allergi jag har. Ögonen började dimma igen på eftermiddagen. De rinner inte men är liksom svullna och dimmiga. Känns som om man går omkring gråtfärdig hela tiden.

Den här dagen har varit ganska händelserik både på gott och ont.
Eftersom det är annandag pingst så är ju alla norrmän lediga och det verkade som om hela Norge hade åkt till Sverige idag. På Cafét var det full rusch vill jag lova. Vet inte hur många smörgåsar jag har gjort idag. Strax innan jag gick hem vid tre hade vi gjort smörgåsar på allt bröd vi ägde och hade så på eftermiddagen fick det helt enkelt stå tomt.

Vid halv ett lugnade det sig lite och jag sprang in till thaien för att köpa mat. Träffade bland annat P. och C. och vi tölade lite golf. När jag kom tillbaka så var det kö till dörren och jag trodde att A-M skulle få panik. En hel busslast med norska medelålders män hade anlänt.

Höll på att bli tokig idag på en liten norsk tjej. Hon var väl cirka fem år skulle jag gissa. Betjänade en annan kund samtidigt som hon stod vid glassen och skrek: -JEJ VILL HA EN IIIISSS NÅÅÅÅÅÅ! Försökte ignorera henne så gott det gick. Pappan som stod bredvid sa naturligtvis inte ett knyst. Sen följde hon efter den andra kunden runt disken och försökte tränga sig före honom fram medan hon upprepade: -Jej vill ha min is nåååå!!
- Då får du allt vänta på din tur, sa kunden som jag hade.
- Ja det får du allt göra, mumlade hennes pappa.
Hmmm hmmmm....

De receptfria allergitabletterna som jag inhandlade på morgonen hjälpte inte ett endaste dugg så på eftermiddagen kände jag mig ganska hängig innan jag kunde ta mig därifrån. Blev bråttom när jag skulle hämta Angelina så jag fick åka upp och handla senare. Fick information av Stefan att det hade varit något bråk på badet och att M. skulle ringa senare. Jippi!

image213
Det här sex-bitarspusslet lade Angelina alldeles själv idag för första gången

Tog mig i kragen och dammsög hela huset när jag kom hem. Bort med allt damm bara! Sedan fick jag för mig att jag skulle ta en skön kvällspromenad med Angelina runt Strand fast min kropp kändes som gelé. Skulle jag aldrig ha gjort. Visserligen var det jättehärligt väder men innan jag kom runt så hade mina ögon och näsa slammat igen totalt. Det värsta var att jag kände som om jag inte skulle orka hela vägen hem. Fick ont i musklerna både i benen och ryggen. Dessutom fick jag håll. Kan verkligen sånt höra ihop med allergi? Lite skämmigt kändes det i alla fall. Jag går ju den sträckan ganska ofta utan några som helst problem och nu kändes det som om jag hade sprungit ett maratonlopp. Helt sjukt!

Angelina somnade otroligt nog inte på hela turen men däremot på direkten när vi kom hem.

Har pratat med Stefans lärare om vad som hade hänt idag. Stefan var som vanligt inte oskyldig själv och när vi tog en diskussion så blev han sur och gick ut. Nu har jag fått be grannen att passa Angelina medans jag hämtar hem Stefan. Annars kommer han nog självmant när det blir tillräckligt mörkt....

Kommentarer
Postat av: peter broms

Nej då hon la det pusslet på söndag flera ggr.
Trodde att hon hade klarat det förr så jag nämde aldrig det, men hon är allt rätt så duktig tycker jag.
:-)

2008-05-13 @ 21:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback