Lugn fredag

Sitter och inväntar resultatet i Idol och passar på att blogga lite under tiden. Har precis lagt en mycket trött Skrutta så vi får väl se om hon somnar ordentligt idag.
Igår när jag nattade henne för tredje gången så orkade jag inte själv med. Jag somnade som en stock och vaknade med ett ryck kvart i fem imorse. Jag hade både kläder och smink på, TV:n var igång och hela huset lýste som en fyr. Var smart och gjorde ingenting åt saken utan somnade bara om. Hade jag gått upp så hade jag aldrig klarat det. Vaknade inte förrän åtta igen. Skönt för Angelina att få sovmorgon också.

Åkte och hämtade Peters bil hos H. innan jobbet. Nu funkar handbromsen igen!
Fick iväg papprena till kommun också. I sista sekunden som vanligt.
Det var ovanligt lugnt på cafét för att vara en fredag. Ganska mycket folk på förmiddagen men sedan blev det ganska dött.
Mamma kom in och fikade en stund med Angelina när hon hade hämtat henne på dagis.

Var klar ganska tidigt och hämtade Lina vid halv åtta. Sedan fick vi ha pizza-kväll för oss själva eftersom Peter är på fest i Norge och Stefan är på Western-party i Karlanda. Tände lite värmeljus och myste framför Idol. Tyckte att de flesta var oväntat bra idag, förutom skrikhalsen Johan då. Robin B. var riktigt bra och Alice såklart.
Tror att Anna ryker idag, vilket naturligtvis skulle vara helt fel....

Angelina hugger in på Hawaii-pizzan


Leker med tändstickor...under överseende ska tilläggas...


Trött liten skrutta. Frågade om jag fick slänga snutten på tvätt. Vad tror ni svaret blev? Får sno den lite senare....


Precis innan Angelina skulle sova så sa jag: - Kom hit och ge mamma en kram.
Och det var Linan på väg att göra när jag plötsligt upptäckte att handen var full av bajs. Det var nära ögat kan man säga. Hon hade helt sonika stuckit ner handen i blöjan och rotat upp en hög med bajs. Inte sådana tillfällen som man längtar efter direkt men jag är fortfarande glad över att jag är såpass uppmärksam.

Ska se om det är någon bra film på TV:n annars så kollar jag nog på en DVD. Är sugen på att bara slappa lite för det tycker jag att jag har gjort mig förtjänt av efter en ganska slitig vecka.
Jobbar imorgon också och det känns som om det kan bli ganska lugnt då med.

Inatt kommer i alla fall Peter hem. Tror att Angelina längtar en hel del efter honom och det gör jag också....
Kanske skulle gå och bowla imorgon kväll hela familjen? Det vore kul....Vi får se vad det kan bli.

Kommentarer
Postat av: Inga M

Där hade Du tur, med kramen menar jag :-) Vilken liten luring!



2008-11-16 @ 05:46:24
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback