Halleluja vilket ös!

Har drabbats av lite skrivkramp för ovanlighetens skull känns det som men om jag börjar någonstans så flyter det säkert på.
Somnade inte förrän efter tre inatt så att jag börjar bli seg och tom i huvudet är kanske inte så konstigt. Ska verkligen gå och lägga mig direkt efter bloggandet idag.

Var konstigt nog inte trött imorse. Inte ens Stefan var svår att väcka. Angelina var dock lite mer svårarbetat men när hon väl kom upp så var hon pigg och glad. Inga problem att lämna på dagis i alla fall. Hon hade fått dagisfotona idag och de var verkligen jättefina. På gruppbilden såg hon lite bekymrad ut men det var för att den där fotografen hade velat flytta på henne och honom var hon lite rädd för....

Ganska lugn dag på jobbet men det fanns ändå lite att göra. Försökte att få tag på A. en bra stund och undrade varför hon inte svarade. Till slut ringde hon upp och meddelade att hon befann sig på sjukhuset i Karlstad. Hon hade tydligen fått sammandragningar och blir troligtvis inlagd. Allt var OK med bebben i alla fall. Vi får hoppas att det ordnar upp sig.

Var inne på Myrvold och kollade om Stefans telefon hade blivit färdiglagad men icke. Tror att jag väntar lika mycket på den som han gör. Det är alltid lite lättare när man kan få tag på honom via telefon.
Lämnade annonsen till NB som jag satt uppe och gjorde klar inatt när jag inte kunde sova. Ännu en sak som man kan stryka från "att-göra-listan".

Softade på eftermiddagen och busade lite med Angelina samt förhörde Stefan på Veckans Ord. Han klarade allihop på första försöket så det var snabbt avklarat.






Stefan och Angelina busar och Angelina försöker slå Stefan med en plast-telefon i huvudet. Hon är verkligen väldigt förtjust i att slå honom och det försöker jag råda bot på. Stefan är oftast för snäll och säger inte till ordentligt. Det börjar utvecklas mer och mer "syskonbråk" vilket det oftast är Angelina som föanleder. Stefan har det inte lätt med två så bestämda småsyrror. Inte undra på att han önskar sig en lillebror ibland....

Angelina har tjatat i två dagar nu om att få åka till morfar så vi får hoppas att han är hemma imorgon för då är jag ledig. Ska försöka ta en sväng till badhuset också om vi hinner. Nu är hon i alla fall hos mormor (som vanligt på tisdagar) och sover över.

Trodde knappt mina ögon idag på cirkelträningen när det kom 16 personer, alltså smetfullt! Det har typ hänt två gånger förut så man blir lite oförberedd. Det blir jättetrångt, svettigt och syrefattigt men halleluja vilken energi! Jag som har känt mig lite blasé på cirkelträningen fick så mycket adrenalin så jag klarar mig en vecka framöver. Det är helt fantastiskt när 16 person ger allt de har och är helt urlakade men väldigt nöjda med sig själv efter passet. Detta pass finns med på topp tre på rolighetslistan över alla pass jag någonsin har haft. Det riktigt roliga är att de yngre tjejerna som har börjat har släpat med sig fler så nu har vi sänkt medelåldern rejält.
Körde en ny grej på slutet och gjorde en gemensam styrkerunda på en kvart istället för stationer. Detta tror jag är bättre för man kör allt i ett svep och får inga avbrott. Dessutom kan jag själv deltaga fullt ut och kan visa för alla på en gång istället för att springa runt. Det blir säkert fler gånger. Man måste ju variera sig lite ibland.



Stefan fick med mig på ett snabb-parti Monopol. Vi äger två olika Monpol-spel samt ett Playstation-Monopol. Stefan älskar Monopol och skulle helst vilja ha alla olika sorter som poppar upp nuförtiden. Jag har också alltid gillat Monopol så vi brukar spela lite då och då. Tyvärr så slår han mig 9 gånger av tio. Idag spelade vi inte klart förvisso men det såg mörkt ut för min del så det var lika bra att ge upp...

Har som vanligt kollat DVD-inspelningen som Stefan gör åt mig med "Desperate Housewives". Idag var det verkligen ett sånt där riktigt pinsamt jobbigt program. Ni vet när det är så pinsamma situationer så att man sätter kudden framför ansiktet för att man inte orkar titta. Så gör i alla fall jag....Men jag älskar verkligen den serien och tycker nästan att den blir bättre och bättre....

Färjestad tog en seger idag igen och jag tror att förklaringen till den uppåtgående trenden stavas Peter Nordström. Han har i alla fall varit starkt bidragande till vinsterna efter sitt skadeuppehåll. Peter är en enormt viktig för FBK och överhuvudtaget en av Sveriges mest underskattade hockeyspelare. Synd bara att han dras med så många skador. Hoppas att han fortsätter som tränare efter den aktiva karriären för jag tror att han har en stor chans att hävda sig lika väl i båset som på isen. Längtar tills vi kommer iväg till "isladan" som arenan kanske får kallas nu efter att Malmös nya arena står klar.

Nu är jag riktigt "frösen" för jag har inte hunnit att duscha än efter träningen. Så nu ska jag ta en lång varm dusch, krypa ned i sängen och läsa den långa intervjuan Spprtbladet hade med idag om Zlatan....
Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback