Tråkdag...

...har det varit idag. Riktigt grått och trist och allmänt grå vardag. Väldigt deprimerande.
Började förstås med en skön sovmorgon till åtta. Kunde behövas eftersom jag läste Johnny Cash-boken (som väntat väldigt bra) tills klockan var tre.
Solen sken till en början och jag satte på Angelina hennes nya tights och tunika när hon skulle gå till dagis. Hon själv ville ha sina älskade Foppa-tofflor. När vi kom utanför dörren så spöregnade det naturligtvis så det första jag fick göra när jag kom till dagis var att snabbt byta på henne och sätta på galonisar, regnjacka och stövlar. Bara en sådan sak är deprimerande.

På jobbet kändes det en aningens lugnare men det var det nog inte egentligen för vi var tre som jobbade idag och då blir det lite softare...Inget speciellt hände och dagen kändes låååång innan jag äntligen fick vända kosan hemåt.
Blev på lite bättre humör för Peter hade lagat mat så det var bara att hugga in. Däremot så är det svårt att få lugn och ro för båda ungarna tävlar om uppmärksamheten och är allmänt trötta och småhysteriska.
Somnade som vanligt i Linas säng en stund och nu ska jag masa mig ned i min egen tänkte jag.

Imorgon bär det av till Rättvik och Dalhalla för att se på Rhapsody in rock. Ska bli jättekul men jag gruvar mig lite för resan. Jag ska försöka köra så mycket som möjligt så känns det åtminstone som om det går lite snabbare....Övernattning blir det hos faster Greta i Grängesberg så vi behöver i alla fall inte åka hem mitt i natten. Misstänker att hon kommer att proppa i oss så mycket mat hon hinner innan vi åker hem så ajöss till min diet....

Apropå diet så hade jag det riktigt kämpigt idag. Var såååå godissugen på eftermiddagen och när man står och putsar disken med en massa godsaker inom räckhåll så blir det nästan plågsamt. Skyndade att stoppa i mig två ostfrallor istället. Det var gott men jag hade hellre käkat en toscabit...men icke....inte läga att fuska redan efter fyra dagar....
Idag blev det ingen promenad men jag tänkte hinna med en innan jag åker imorgon istället. Kommer troligtvis knappt att ta mig ur sängen för nu känner jag att träningsverken efter pumpen börjar sätta in på allvar. På jobbet idag högg det plötsligt till i ljumsken så ena benet bara vek sig. Höll på att dråsa i golvet mitt framför en kund. Pinsamt! Jag får inse att jag är närmare trettio än tjugo nuförtiden....i vilket fall som helst så hände det inget mer så det var nog inte så allvarligt....

Gonatt allihopa. Nu ska jag lägga mig med Mr Cash och Mr Broms....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback