Högt tempo...

...har det varit hela dagen idag. Ja i alla fall lite mera än vanligt och nu är jag riktigt riktigt trött känner jag.

Prövade en ny taktik för att få upp Lina ur sängen imorse.
- Vakna vakna nu ska vi öppna kalendern.
Kalendern var tydligen det magiska ordet för upp spratt ungen på cirka två sekunder. Har väl aldrig inträffat förut. Kanske skulle inrätta någon slags kalender året runt?

Idag kändes det som om julruschen började på allvar på jobbet. Har varit förvånansvärt lungt fram tills nu men idag fanns det att göra om man säger så....
Höll ett fruktansvärt tempo hela dagen och fick riktigt mycket gjort. Har fått in en gigantisk hög med smörgåstårtsbeställningar framåt helgen så nu vet jag vad jag ska pyssla med i några dagar framöver.

Hade kunder inne idag från Grängesberg som hade beställt smörgåstårta. Tydligen kände de faster Greta. Världen är allt bra liten....

Hämtade Lina och åkte tillbaka till cafét och fikade en stund samt plockade med mig smörgåsar till mötet. Sen for vi vidare till Sonia och Lisa för att prova klänningen. Den är sååå fin. Lina var på sitt vanliga efter-dagis-humör och var väl inte lika entusiastisk inför provandet men det gick till slut. Nu ska den bara läggas upp så är den klar. Kikade på lite andra grejer som de har sytt upp och det fanns hur mycket fint som helst där! Ska beställa några mysbyxor också till Linan. Så himla kul att få något som ingen annan unge har!

Sen var det bara att åka iväg och handla och skynda sig hem och städa undan det värsta innan mötet skulle börja. Hann att sjunga lite med Linan också. Hon är så himla go när hon sjunger "Mors lilla Olle" som hon faktiskt kan alla verserna på trots krånglig text.

Mötet gick bra och vi gjorde nytt schema inför vårterminen. Blir i alla fall ett nytt pass, Core on the ball, som Christina ska ha. Skulle jag faktiskt själv vilja gå på någon gång. Det blir lite trixande nu inför terminen eftersom vi ska införa internetbokning. Ska bli spännande att se om det fungerar....

Verkar som om det blir fullt uppe på Travrestaurangen på lördag. Kul kul! Börjar nästan att bli sugen på att gå dit faktiskt...Men antagligen är jag nog inte det efter dessa tre arbetsdagar som väntar. Det är allt gött att lägga sig i soffan också och jag behöver vila känner jag. Magen har i och för sig känts bättre idag men jag känner att magkatarren ligger och lurar. Det var väldigt längesedan jag hade det men kan man undvika det så är det ju bra. Inte direkt angenämt.

Nu måste jag fylla på Stefans kalender innan jag går och sussar...

Ha det....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback